АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
+$0,5 млрд. загуба за H&M
Шведската верига за облекло H&M отчете загуба за второто тримесечие от 4,99 млрд. крони ($534 млн.) на фона на коронавируса, предаде ДПА.
За сравнение, за първото тримесечие на миналата година компанията е била на печалба от 4,5 млрд. крони.
Около 80% от магазините са били затворени през второто тримесечие, а там, където е било отворено, търсенето е сравнително слабо, уточни главният изпълнителен директор Хелена Хелмерсон.
Тримесечните продажби са потънали с 50% до 28,6 милиарда крони, измерено в местна валута.
Продажбите в местна валута на водещи за компанията пазари като германския, са намалели с 42 процента през тримесечието, в САЩ - със 71 процента, а в Китай - с 28 процента, допълни "Ейч енд Ем".
Продажбите онлайн обаче са се увеличили близо три пъти в местна валута. Групата уточни, че 48 от 51 нейни онлайн пазара са били отворени.
Ясно е, че бързите промени в поведението на клиентите заради пандемията допълнително ще ускорят дигитализацията на продажбите на облекло, допълни Хелмерсон.
Продажбите са намалели и през юни. Към 24 юни продажбите са спаднали с една четвърт в местна валута на годишна основа. Компанията каза, че нейни 350 магазина са били затворени.
"Ейч енд Ем" уточни, че има 5058 магазина по света на 74 пазара, включително франчайзи, към 31 май.
Tweet |
|