EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

$6 млрд. губят компании от лоша дистрибуция

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

$6 млрд. губят компании от лоша дистрибуция

mail18:50 | 28.09.2009прегледи 874 коментарикоментари 0


Нарастването на разходите в дистрибуторската мрежа е причината фирмите от сектора на потребителските стоки да загубят $ 6 млрд. през последните 3 години, сочи проучване на Ernst & Young.
Анализът „Накарайте дистрибуторската си мрежа да работи” (Making your supply chain perform)”, се базира на анкета сред 32-те най-големи глобални производителя на потребителски стоки, които участват в индекса S&P 1200. Той установява, че тенденцията да се фокусират само върху един показател – като себестойност на продукцията или дни на обращаемост на стоковите запаси, намалява положителният ефект от подобрения в други показатели – като в намаляване на общи и административни разходи.
32 водещи фирми могат да спечелят:
$ 1 млрд., ако съкратят дните на обращаемост на стоковите запаси само с 1 ден;
$ 7 млрд., ако намалят себестойността на продукцията с 1%;
$ 2 млрд., ако намалят разхода за  обслужване на клиенти с 1%.
 „Дистрибуторската мрежа е една от най-сериозните възможности за добавяне на стойност, за оптимизиране на паричните потоци и за намаляване на разходите. Резултатите показват, че обикновено фирмите за потребителски стоки взимат еднократни мерки, вместо да се концентрират върху цялостно управление на дистрибуторската мрежа.
Усъвършенстването в това отношение е от изключителна важност за достигане на конкурентноспособност сред фирмите за потребителски стоки”, казва Андрю Кавени, лидер в областта на реструктурирането на дистрибуторската мрежа в Ernst & Young.
Както себестойността на продукцията, така и дните на обращаемост  на стоковите запаси, са ключови измерители за ефективност в дистрибуторската мрежа. Ако компаниите се измерват с тях, се оказва, че само една пета, 20%, от анализираните 32 дружества са се справили над средното ниво. Над две трети (68%) от компаниите са се представили под средното ниво по един от тези показатели, докато останалите 12% са се представили слабо и по двата показателя.
Отличници и по двата показателя са фирмите от сектор „Домашни потреби и лична хигиена”. Пивоварните и хранително-вкусовите компании се представят по-добре при управлението на стокови запаси, докато производителите на вина и спиртни напитки – при управление себестойност на продукцията. Тютюневият сектор е в края на класацията и по двата показателя.
Проучването разкрива, че 32-те компании, попаднали в извадката, могат да спечелят допълнително $1 млрд., ако намалят дните на обращаемост на стоковите запаси само с 1 ден;  $7 млрд., ако намалят себестойността на продукцията с 1% и $2 млрд., ако намалят разхода за  обслужване на клиенти с 1%.
„При настоящата финансово-икономическа криза стана ясно, че прилагането на подобни решения ще даде добър тласък на компаниите.  55-70% от разходите и 45-60% от оборотния капитал на компаниите е обвързан с дистрибуторската мрежа. Продължителни подобрения в тази насока  биха донесли големи печалби за компаниите в сектора за потребителски стоки и шансът те да спечелят от това никога не е бил толкова голям”, добавя Андрю Кавени.
Според анализа, друг фактор, който оказва влияние на цялостната производителност на компаниите в сектора на потребителските стоки, е промяната на културата в дистрибуторската мрежа, за да се гарантира по-добро ниво на обслужване на клиента.
„Компаниите-отличници дават цялостни пълномощия на своите работници, което подобрява обслужването на клиентите”, пояснява Кавени.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg