АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Вижте новите спални вагони
30 спални пътнически вагони вече са на разположение на „БДЖ – Пътнически превози ЕООД“.
Цена на вагон: €1 073 500Цена на проекта: €32 205 000 Всеки вагон разполага с 10 спални кабини с по 3 легла. Подвижният състав е оборудван с душ, санитарен възел и помещение за предлагане на топли и студени напитки. Във всеки вагон има пожаро-известителна и информационна система. Климатичната инсталация на вагоните позволява индивидуалното регулиране на температурата във всяка кабина. 5 от вагоните са пригодени за обслужване на трудноподвижни лица. Във всяка кабина има шкафче с вградена мивка с течаща топла и студена вода.
Договорът за производство на 30-те нови спални вагона, сключен между „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД и фирма „Тювасаш”, е подписан през декември 2010 г. и е на стойност 63 млн. лева.
БДЖ са закупили за последно нови спални вагони през 1982 г., а нови седящи вагони – през 1987 – 1988 г.
В момента билетът за бърз влак първа класа от София до Бургас струва 23,60 лв. За втора класа цената е 18,90 лв. Цената за ползване на спално място, независимо от разстоянието е съответно:
- кушет вагон - 4 лв.;
- спален вагон 2 класа - 8 лв.;
- спален вагон 1 класа - 10 лв.;
- бизнес-класа (сингъл кабина) - 15 лв. Новите спални вагони на БДЖ „Пътнически превози” ще обслужват линиите София - Варна - София (през Горна Оряховица), София - Варна - София (през Карлово), София - Добрич - София (през Горна Оряховица), София - Силистра - София (през Горна Оряховица и Русе), София - Бургас - София(през Пловдив) и Пловдив - Варна - Пловдив (през Карнобат).
Веселин Василев, изпълнителен директор на ИАЖА посочи днес, че сертификацията на вагоните не е закъсняла.Очаква се тя да приключи до края на април, а от началото на май трябва да бъдат в нормална експлоатация, да се продават билети и да бъдат включени в подвижния състав на железниците, посочи министър Кръстев. Днес служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиан Кръстев направи инспекция, заедно с журналисти, сред които Данаил Алеков от EconomyNews.bg. Вижте неговите снимки. Очаквайте и видео репортаж.
Новината е обновена.
Tweet |
|
Тука е хапната тлъста комисионна ! Няма никаква икономическа логика да дадеш над 2 000 000 / два милиона !/ лева за вагон , който да ти носи по 300 / по посочената цена за първа класа / лева на ден приход , при условие се всеки ден е запълнен на 100 % , 365 дена в годината - ще се натрупа приход от 2 000 000 за 20 ! години , без да се отчетат разходсите по експлоатацията - заплати ,консумативи , енергия , амортизация ... Т.е. напълно губеща и нерентабилна инвестиция - как няма да фалира БДЖ ? Но пък за сделка за 32 милиона € - не е зле и 1% комисионна / 320000 € / , а 5 % ?! - и после - какво ти пука ... 2010 г. като че ли на власт бяха ГЕРБ ?! Т.е. , както какзаше Др.Живков - нема лабаво ....
Гражданино хафтомобилист за 20год. цените ще стоят едни и същи?
Гражданино бедежеист, ти на инфлацията ли разчиташ, за да направиш пари. И какви са тези смешни цени - аз последно в спален вагон се возих през соца, тогава беше 20 лв при доста по-ниски средни заплати. А с 4 лв и легло в квартира няма да получиш!
Не съсипвайте хубавите вагони в БДЖ. Нека си фалира хептен, пък когато се направи нов превозвач, му ги предоставете. Дано да ги пази! Амин.