EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Горещи инвеститори и оферти от BICV

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Горещи инвеститори и оферти от BICV

mail09:30 | 13.11.2012прегледи 3464 коментарикоментари 0


Повече от месец работи корпоративният портал (www.bicvarna.com/ru/)на компанията Business Integrated Consulting. Както EconomyNews.bg вече писа фирмата е базирана във Варна, като нейна основна цел е да представи България като инвестиционна дестинация в страните от ОНД и най-вече в Русия, Украйна, Казахстан. От друга страна BICV работи с български фирми, които търсят възможности за развитие чрез привличане на нови инвеститори и излизане на пазари извън България. Порталът вече има над 7 хиляди уникални посещения и повече от 100 потребители, които имат достъп до текущи корпоративни оферти. Какво показват контактите досега разказва Владимир Василенко, генерален директор на BICV.

-Г-н Василенко, казахте, че повече от 7 хиляди потребители вече са посетили корпоративния сайт. Какво показват първите ви впечатления?

Това, което мога да кажа към този момент е, че от тези 7 хиляди посещения 40% са от Казахстан, на второ място идва Украйна, на трето България, след нея плътно са клиентите от Русия.
В корпоративния ни портал имаме секция с уникално съдържание, за която е необходима регистрация. В нея вече имаме над 100 потребители, които се интересуват от конкретните оферти. Тези клиенти са най-ценни за нас.
Засега все още не мога да говоря за финализирана сделка като придобиване на българска фирма или на дялове от нея от инвеститор от ОНД, тъй като това е по-сложен процес, той изисква време – от 1 до 3 месеца. За финализиране на такава сделка е нужна сериозна подготовка - например предварителен одит, който включва поне десет критерия - 6 от тях са финансови, три свързани с адвокатска дейност и един с оценка от лицензирана фирма.
Не мога да вляза в подробности за сделки, по които работим и по друга причина. Преди да стартираме, сключваме споразумение за конфиденциалност.
В момента имаме както обикновени оферти, така и „горещи“, които са „горещи“ в рамките на две-три седмици и, ако няма интерес към тях, те преминават в категорията на постоянни оферти. Всяка седмица имаме поне по три предложения с добър потенциал за развитие.
Тях публикуваме и в Туитър. Всъщност, бих искал да спомена, че работим активно в социалните мрежи. В нашите профили в Линкедин, Туитър и Фейсбук се стараем да публикуваме максимално полезна информация за нашите клиенти.
Например рубриката ни „Бордови журнал“. Създадохме я с идеята да показваме онлайн как се стартира един бизнес в България. През какви пречки преминава, какви решения трябва да взема. Формата е лека, не натоварваща, но сме сигурни, че ще е полезна на хора, които сега стартират своята дейност.Точно затова решихме да публикуваме Бордовия журнал и във Фейсбук на български език. Защото това основно касае българската действителност. Вероятно съвсем друго би било да създадеш фирмата си в Румъния, Гърция или другаде по света. Но ние избрахме да го направим в България.

-Какъв е интересът от България, кой търси вашето съдействие и какво се предлага?

Имаме доста голям брой оферти от собственици на парцели, които искат да ги продават само като земя, но на срещи с тях се опитваме да им кажем, че да се продава само терен, не е печеливш вариант. На конкретен инвеститор трябва да се предлага идея, визия, не просто земя, а план как може да се използва този парцел за едно или друго производство или дейност. В такъв случай работим с клиента и заедно подготвяме „опаковката” на земята и я слагаме в „горещите“ оферти. В този случай не се занимаваме с продажба на земя, а с продажба на идея и проект.
Втори аспект, който мога да посоча, е, че много офертите са от сектор земеделие.
Например имаме проекст за производство на мляко. Собственикът желае да внася от Франция специална порода овце, за да произвежда сирене Рокфор тук в България и после да го изнася за Франция. Той има своя работеща ферма и пасбище, но иска да разшири дейността си. Впрочем идеята му е подсказана от проучване, което открива географски, природни и климатични сходства между България и Франция по отношение условията за производство на мляко за Рокфор.
Друга оферта от български собственик е за свинеферма. Тя също е действаща, но целта на притежателя, е да въведе нови технологии и търси инвеститор за това.
Поне 30% от офертите, постъпили досега при нас, са от областта на земеделието.
Трета оферта, която илюстрира какъв е българският интерес към момента, е завод за био етанол. Заводът е построен, но от една година всичко е спряно, капацитетът е от 10 хиляди тона годишно, но за да заработи предприятието са нужни 4 млн.евро, банката притежава 100% от завода. В този случай трябва да се водят преговори и с банката, и със собственика, за да се случи сделката.
Мога да обобщя, че български компании от секторите на земеделието, ИТ, машиностроене, туризъм – зимен, летен – Родопи, Велинград, Сандански, Пампорово търсят свежи инвестиции да се развиват.

- А какъв е интересът на инвеститорите към това, което вие предлагате?

Бързо реагират предприемачи от Казахстан, тъй като там има много свободни пари, а и България е позната за тях. Секторите, от които те се интересуват и в които искат да инвестират са винопроизводство, земеделие. Искам да отбележа, че Турция е голям конкурент на България по отношение привличането на капитали от Казахстан. Причината е, че южната ни съседка има огромен и активен пазар. Например по данни на Световната банка БВП на Турция за 2011 г. възлиза на 773 млрд.долара. А ръстът на страната от 2010 до 2011г. е около 6%.
Но и България има своите предимства. Както казах тя е позната в ОНД, европейска държава, стабилна и спокойна, с малки рискове. Това са важни елементи. Не случайно нашето лого е „Време е да се инвестира в България”.
Искам да отбележа и друг аспект за Казахстан. В страната има силен интерес към виното, за съжаление в магазините там може да се купи само евтино българско вино. А се внасят френски и италиански вина. Затова ще се радвам, да ни потърсят производители на вино, които искат да изнасят продукцията си. Същото се отнася и за българските консерви, плодове и зеленчуци, със стара, но хубава слава, сега те не присъстват на пазара в азиатската държава.
От Украйна също реагират бързо, но те посочват конкретни оферти, които сме качили в сайта - оферти от сферата на зелена енергия, хотели, селско стопанство – конкретно региона на Добрич.
Обикновено хората се интересуват от бизнес, който познават, в който имат опит и познания, а не нови и непознати за тях сфери.
Предприемачите от Русия все още не са активни към офертите ни, затова ще работим много в тази насока. Русия е с 10 пъти по-големи възможности от Казахстан, например.

- Има ли финансов праг, под който вие не се интересувате от дадена сделка – например ако компанията е много малка?

Не, не бих казал, че слагаме някакви граници. Сега подготвяме сделка за придобиване на малка фирма от туризма. Тя е създадена през 1992 година, с лиценз, място на пазара, клиентска база, контакти и позиции в Гърция.
Това, което е важно за нас е финансовото състояние на фирмата – дали има скрити задължения, затова се прави предварителен договор с капаро. Целта е да гарантираме на инвеститора, че купената от него фирма е чиста и изрядна във всяко отношение.
Имаме формуляр, който трябва да попълни дадена компания, за да сме наясно за какво става въпрос. Някои фирми не искат да дават специфична информация макар че имаме споразумение за конфиденциалност, имаме и официален лиценз от Комисията за защита на личните данни. По-добре е за самата фирма, която търси инвеститор или се продава, да предостави пълна и честна информация, за да намерим и подходящия инвеститор.

- Какво още трябва да знаят компаниите от България, които ще ви потърсят?

Имаме форма за контакти и след като сме я получили в рамките един работен ден отговаряме, започва обсъждане на офертата. Освен това българските компании трябва да знаят, че въпреки подадената от тях оферта, няма гаранции, че сделката ще се осъществи. Понякога хората са необяснимо алчни, искат много пари, за нещо, което не струва толкова. Трябва да бъдат гъвкави в предлагането и цената, която искат. Алчните хора винаги плащат два пъти.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg