АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Естакадите на София
09:00 | 07.08.2012 6003 коментари 0
Данаил Алеков
Най-мащабният инфраструктурен проект в София безспорно е метрото. Пускането на втория метродиаметър ще облекчи пътуването на столичани. Паралелно с това започна изграждането на естакади, които ще намалят чувствително трафика на някои от най-възловите кръстовища.Кои са тези естакади в столицата и кога ще са готови? Естакадата в „Младост”
Първата завършена естакада беше пусната в експлоатация на 17 юли. Съоръжението представлява кръстовище на 2 нива, от сглобяема конструкция с тегло 400 тона и дължина 80 метра. Намира се на булевардите "Андрей Сахаров" и "Андрей Ляпчев", като свързва „Младост” 1 с „Младост” 2. Фирмата-изпълнител „Трейс Груп Холд” е дала 50 години експлоатационен срок на съоръжението. „Трейс Груп” получи 8 857 000 лв. за построяването на естакадата, но беше глобена с 440 хил. лв. заради забавяне. Кръстовище при Телевизионната кула
Един от мащабните проекти на столична община включва изграждането на кръстовище между бул. "Пейо Яворов" и бул. "Драган Цанков" при Телевизионната кула. Строителството му започна през април тази година, като срокът на изпълнение е 180 календарни дни и се очаква да бъде готово през октомври 2012 година. Изпълнител е поделението на „Главболгарстрой” - "Инфраструктурно строителство" АД. Цената е 20 млн. лв. Кръговото кръстовище на нивото на бул. „Драган Цанков” ще облекчи трафика, а бул. „Пейо Яворов” ще потъне в траншея. Естакада на бул. „Гешов”
Кръстовището при ВМА на бул. „Акад. Гешов” и ул. „Св. Георги Софийски” е третото, което ще бъде завършено през тази година. Строителните дейности започнаха в края на април и се очаква до декември 2012 г. да бъде завършено. Цената му е 9,5 млн. лв., а изпълнител на проекта е „Балканстрой”. Ул. „Св. Георги Софийски” ще бъде върху мост, а бул. „Гешов” ще потъне в траншея. Кръстовище на бул. "Акад. Гешов" и бул. "България"
През 2013 г. се очаква да стартират още няколко големи инфраструктурни проекта. По бул. „Акад. Гешов” предстои изграждане на още една естакада, при кръстовището с бул. „България”. До края на 2012г. трябва да бъде изготвен идеен и технически проект, а същинското строителство трябва да започне през 2013 г. Обсъждат се няколко варианта за бъдещата визия на кръстовището, където ще бъде разположена и метростанция №8 от трети метродиаметър.
Първият вариант включва изграждането на тунел от бул. „Акад. Гешов” към бул. „България” за НДК, а левият завой на бул. „България” към бул. „Акад. Гешов” да бъде с естакада.
Другият вариант е изграждането на две естакади за левите завои на бул. "България" – към бул. "Гешов" и към бул. "П. Ю. Тодоров". Тъй като и двата варианта предлагат частично решение на задръстванията, вероятно ще се търси хибрид между тях. Цената е 23 млн. лв. без ДДС. В момента най-дълга опашка се образува на бул. „П. Ю. Яворов” в посока бул. „Гешов” – до 240 метра, в пиков часове между 7:30 и 10:30 часа. Кръстовище на Лъвов мост
Строежът на кръстовището при площад „Лъвов мост" трябва да започне през 2013г. Има избран изпълнител – Обединение „Лъвов мост” и изготвен проект, а цената му е 22,2 млн. лв. Кръговото кръстовище ще е на нивото на терена, а по моста ще остане единствено трамвайната линия. Два транспортни тунела пък ще бъдат разположени под нивото на бул. „Сливница”, а под него вече е изграден участъкът от втори метродиаметър. Ще бъде изградена и велосипедна алея от „Ломско шосе” до „Лъвов мост”.
Освен 5-те естакади, обещани от Столична община, предстои изграждането на още няколко кръстовища. Тяхното проектиране още не е завършено, но също влизат в инфраструктурните проекти на София:
- Натовареното кръстовище „Сточна гара”ще бъде изградено на две нива;
- Травмайната линия на Петте кьошета ще се движи на по-високо ниво;
- Бул. „Брюксел” ще бъде свързан директно с терминал №2 на Летище София, като съоръжението ще минава над бул. „Христофор Колумб”
- Кръстовище при Семинарията - между бул. „Стоян Михайловски" и бул. „Вапцаров”; строителството ще започне догодина, а от там ще тръгва и новото трасе на трамвай №2 до Дървеница.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg