АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Забравете фирмените сервизи за коли!
Автомобилостроителите няма да могат вече да задължават собствениците на автомобили да ремонтират колите си само във фирмените сервизи, съобщи Европейската комисия.
"Дълбоко съм убеден, че новата рамка ще даде осезаеми предимства на потребителите, намалявайки разходите за ремонт и поддръжка, които са прекалено голям дял в общата цена за поддръжка на колата за времето, за което е използвана", отбеляза със задоволство европейският комисар за конкуренцията Хоакин Алмуния.
Реформата влиза в сила от 1 юни. Тя ще бъде постепенна, като комисията е предвидила 3-годишен преходен период, за да позволи на концесионерите да се адаптират.
Новите правила ще подобрят достъпа на сервизите до резервни части за други марки коли, които иначе могат да имат значителен дял в разходите за поправката, посочи ЕК в комюнике.
С този текст автомобилостроителите няма да имат право вече да обвързват гаранционното обслужване със смяната на масло и други дейности по поддръжката само с фирмените сервизи. Те обаче ще могат да изискват покритите от гаранцията ремонти, за които те плащат, да бъдат извършвани в сервизите на компанията.
Според ЕК ремонтите струват 40 процента от общата цена за поддръжка и употреба на автомобил, като този дял непрестанно нараства през последните години.
По отношение на продажбите на автомобили комисията посочи, че пазарите са изключително конкурентоспособни. През последните години производственият излишък и технологичният прогреса са довели до спад на реалните цени, което е в полза на потребителите. Финансовата криза също е оказала натиск за понижаване на цените.
Според Алмуния действащите в момента правила са прекалено сложни и рестриктивни и индиректният им ефект е увеличаване на продажните цени при концесионерите с около 30 на сто от цената на нова кола.
Затова комисията предлага да се опростят тези правила и да се приравни търговското разпространение на автомобили с всеки друг пазар.
Новият режим ще позволи на автомобилостроителите да имат по-голяма гъвкавост при организирането на мрежи, в които съжителстват концесионери, продаващи различни марки коли и концесионери, които продават само марките на един автомобилостроител.
Новите правила за пазара за продажба на автомобили ще влязат в сила на 1 юни 2013 година.
Tweet |
|
Е по-скъпо от фирмените сервизи има ли? Ако ви кажа за каква малка драскотина по калника ми взеха 280 лв за боядисване .. не ми се мисли за нещо по-голямо.
HXueO8 <a href="http://mqybpflfdrqv.com/">mqybpflfdrqv</a>, [url=http://hgqpngkgtnoy.com/]hgqpngkgtnoy[/url], [link=http://jdehnzelksmr.com/]jdehnzelksmr[/link], http://ldzrkbyufamo.com/
Уважаемият г-н Алмуния дали се е консултирал с автомобилни инженери, преди да прокара тази зашеметяваща директива, за отпадане на фирмените сервизи. Как си обяснява нещата, при наличието на толкова много електроника и мехатронни изделия в съвременния автомобил, всеки да извършва гаранционно обслужване. Вместо да се заемат да вкарат регламент и лицензии за сервизната дейност, кой контролира влагането на т.н. резервни части "менте", кой контролира качеството на сервизния труд и т.н. какво излиза- всеки с килийно образование и пари , прави си сервиз и хоп има право на гаранционно обслужване! Защо не е записано, че такова право има само специално обучен персонал от конкретния автомобилостроител!? Като се разболее и трябва да се оперира, може би въпросния комисар ще отиде при личния си стоматолог?! От всички тези недомислици, ща страда само клиента и обслужването на автомобила ще му излиза скъпо и прескъпо.