АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Нови булеварди се рушат в София & ремонтът
Стефан Лазаров
Огражденията по релсовата линия на бул. „България” в столицата са ремонтирани, след като близо месец и половина някои от спирките бяха смачкани или направо липсваха платна от оградата, което застрашаваше живота и здравето на чакащите граждани.
EconomyNews.bg алармира за състоянието на булеварда в публикация на 30 януари, но само четири дни по-късно нарушените огради са поправени. Не е ясно дали мерките са взети, след като изпратихме материала за коментар на Столична община и Столичния инспекторат, тъй като не бяхме удостоени с никакъв отговор от тях.
Остава да видим в какъв срок ще бъдат подменени междувременно падналите от вятъра плексигласови плоскости на спирките и подстъпите към подлезите. Както и ще бъде ли завършен ремонтът на подлеза на кръстовището при булевардите „България” и „Тодор Каблешков”, който е в окаяно състояние.
Оставаме с надеждата, че шофьорите, причинили щетите по оградата, ще бъдат по-внимателни в бъдеще. И поставяме въпроса дали цялостното изпълнение на реновирания релсов път е подходящо за софийските условия и за такъв натоварен булевард, какъвто е „България”.
Ето и оригиналната ни публикация, засягаща принципни въпроси за контрола над общинската инфраструктура.
Как изглежда ремонтираното миналата година релсово трасе по столичния булевард „България? Какво е състоянието на ремонтираните тротоари покрай станциите на втората линия на метрото, въведена в експлоатация на 31.08.2012 ч.? А изобщо ремонтирани ли са подлезите, за които това бе съобщавано нееднократно?
Безспорно, София се преобразява постепенно – метро, обновени булеварди, нови естакади, пазари, тротоари… Въпросът е как се поддържат те след откриването им, качествено ли е изпълнението на възложените поръчки и дали цената не излиза двойна, след като прясно ремонтирани участъци отново трябва да бъдат поправяни. В някои случаи се натъкваме и на странни вмешателства по общинската инфраструктура, очевидно одобрени от Общината, но които по нищо не отстъпват на вандалските деяния.
EconomyNews.bg предоставя следните примери и пита в какъв срок ще бъдат поправени пораженията, тъй като те представляват опасност за здравето и живота на гражданите, както и кой ще плати за това?
Факти за бул. „България” :
Ремонт на стойност 6,9 млн. лв.
Дължина: 3.7 км (двоен коловоз)
Срок за изпълнение: 97 дни
Забавяне: Близо 20 дни и 42 хил. лв./ден неустойки
Извършените строително-монтажни работи (СМР) на обекта са както следва:
Монтиран релсов път с обща дължина – 7433.4 м единичен коловоз, кабелната мрежа средно напрежение, монтирани 109 нови стоманени стълба и 6260 м нова контактна мрежа, работи по отводняване на релсовия път.
По време на проверките на представителите на Столична община са установени забележки по качеството на изпълнението на спирковите перони, настилките, обезопасителни съоръжения.
Финансиране: Еврофондове
Трасето половин година след след ремонта изглежда по този начин с уточнението, че пораженията са от катастрофи на автомобили:
Паралелно с обновяването на релсовия път трябваше да бъдат ремонтирани подлезите по столичния булевард. Това е факт за по-малките, но ето как изглежда „ремонтираният” подлез на кръстовището с „Тодор Каблешков”.
Междувременно, ремонтираният преди малко повече от две години подлез на НДК изглежда ето така:
Ако продължим импровизираната гражданска проверка на състоянието на прилежащата към метрото инфраструктура, ще видим например разрушен тротоар с цел монтирането на билборд, който впоследствие е премахнат, но рамката му остава, за да пречи на спокойното придвижване на хората покрай и към входа на спирка „Европейски съюз”. От другата страна се натъкваме на премахнат паваж, за да бъде монтирана будка, която впоследствие е преместена, очевидно поради първоначалното й неправилно местоположение. Но и в този случай поражението не е оправено и заплашва да наруши голям периметър от настилката.
Използваме случая да приканим читателите си да сигнализират за други подобни примери и поставяме открито въпроса към Общината как тези проблеми ще бъдат решени, за да може столицата да изглежда спретната.
Бележка: Междувременно след силния вятър този уикенд има и сериозни щети на спирките по бул. "България".
Tweet |
|
Хубаво е да се усвояват "едни пари", или средства - както искате. Но пораженията са нанесени не от усвоилите тези средства, а от нас - тези, за които са изградени съоръженията. За съжаление подлезът на бул."България"/ул."Тодор Каблешков" е грешно построен още с първоначалното му изграждане. В него "скачаха" и коли - живея на 50 м от подлеза. Той се разпада и тече от време "оно". Само че няма кой да научи децата си да не "красят" с графити чистите и ремонтирани подлези - този на сп.Мотописта по трамвай № 7 - преди гореописания. А когато хванат такъв "художник", началникът разпорежда пускане, защото не се знае чий син е същият. И не иска конфронтация с бабаити. За съжаление в случаите с ремонтите, ако ни ремонтират личните имоти, ще надзираваме ежечасно. Но няма кой да следи как се ремонтира общественото. Освен ако в джоба му не влиза някоя и друга пара, която няма да декларира.
що ревете,бе?ПАК ще ги направиме нещата.Важното е да се усвоят едни пари.