АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Прессъобщението - от Айви Лий до наши дни
13:30 | 15.03.2012 672 коментари 0
Прессъобщението е част от арсенала на ПР специалистите вече повече от 100 години. Историята на неговата поява е свързана с голяма трагедия, но това не променя факта, че от този момент нататък съобщението до медиите става задължителен елемент от работата на журналисти и ПР-и.
Датата е 28 октомври 1906 година. При тежък инцидент с влак на “Pennsylvania Railroad” загиват над 50 души. Тогава за компанията работи Айви Лий - един от основоположниците на модерния ПР, заедно с Едуард Бернайс. Същия следобед Лий създава първото съобщение за пресата и го разпраща до вестниците. Тази негова постъпка, както и “Декларацията на принципите”, която създава, показват убедеността му, че винаги е по-добре да се говори, отколкото да се мълчи. При железопътния инцидент Айви Лий прави нещо още по-революционно - осигурява влак на репортерите, за да могат те да отидат на мястото на инцидента. Сред най-впечатлените вестници от иновативния подход за корпоративна комуникация е “Ню Йорк Таймс”. Той отпечатва прессъобщението, без никакви корекции, на 30 октомври 1906 година.С навлизането на социалните медии и промяната на начина, по който получаваме и търсим информация, част от нещата в работата на ПР специалистите значително се промениха. Дори се чуваха и продължават да има мнения, че прессъобщението е мъртво. Но дали това е така?
Да, днес ситуацията е доста различна, отколкото през 1906 година, но това не премахва необходимостта от различни канали за комуникация между организациите и нейните публики. Не означава и, че съобщението до медиите не е потребно - то просто трябва да придобие нова форма, за да бъде в крак с времето.
Така се появява "social media release”. Това съобщение съдържа в себе си снимки и видео, връзки към други публикации, които дават допълнителна информация, както и позволява коментари. Някои специалисти предричат, че ще бъдем свидетели на нови видове съобщения. Те ще бъдат предназначени към различни аудитории. Първият вид е във видео формат с кратко описание. Вторият вариант ще бъде еволюция на днешното прессъобщение , но по-кратко и по-целенасочено. А за останалите – очакваме всякакви изненади!
Съобщенията за медиите трябва да са съобразени с факта, че днес повечето хора ги четат директно. Това ще ги направи:
по-кратки на език, достъпен за нашите публики
приспособени за различните мобилни устройства
оптимизирани за търсещите машини и богати на ключови думи Както и да изглежда или да го наричаме, и въпреки новите канали за разпространение, съобщението до медиите ще се връща към своята основна функция – да информира.
Още за предизвикателствата пред ПР професията можете да научите от първото издание на семинар “PR Guru” - едно събитие за PR специалисти. Семинарът ще се проведе на 5 април 2012 година в Интерпред СТЦ, София и ще бъде посветен на тенденциите и добрите практики в PR професията у нас.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg