EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Сателитни градчета в София & Виена

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Сателитни градчета в София & Виена

mail17:55 | 01.11.2014прегледи 9156 коментарикоментари 0


EconomyNews.bg

300 млн. евро инвестиция, изникване на мини-град и разрастване на столица. Това се случва едновременно в София и във Виена. Разбира се, има някои съществени разлики между двата проекта, за които ще стане дума, но посоката на развитие на градовете на бъдещето е очертана.

zoom_sssВиена е най-бързо разрастващият се град сред немскоговорящите. Местната власт вече е разработила план за развитие до 2025 г. Няколко са големите проекти, но особено внимание заслужава мащабното строителство около бившата южна жп гара – Südbahnhof. Днес там се виждат очертанията на цял нов квартал “Quartier Belvedere” (QB) – микс от офиси и жилищни сгради, зелени площи, културни заведения, хотели, магазини и ресторанти. Там е и Hauptbahnhof – централна жп гара, част от трансевропейските коридори 17, 22 (който минава и през София) и 23. Съществен елемент от новия квартал-град е Erste Campus.

zoom_sssСофия също расте, макар и по-хаотично. Любопитното е, че в българската столица също ще се появи малък град в града с мол, бизнес зона с офис сгради, спортни съоръжения, хотел и зелен парк с езеро, жилищна зона с апартаменти и еднофамилни къщи. Sofia Ring Development ще се разпростира на площ от 400 000 кв.м в близост до южната дъга на околовръстния път между кварталите Симеоново и Бистрица. И ако във Виена новият квартал се гради около Централната жп гара - междинна спирка за маршрути от четирите посоки на Австрия, връзки към летището, и в непосредствена близост до двореца Белведере, то в София център на огромния комплекс е мол. Sofia Ring Mall ще включва над 200 магазина, 10 кинозали и ще разполага с 3500 места за паркиране. Първото от двете основни търговски нива има пешеходна връзка с магазин ИКЕА. Амбицията на гръцките инвеститори е мястото да се превърне в регионален търговски център за Западна България. Предимството е разположението на Околовръстното шосе, но засега само толкова. 

Факти
zoom_sss

Мащабите на новата Централна гара на Виена са в пъти повече, като крайната цел е тя да се превърне в най-модерния транспортен хъб в Европа. Проектът трябва да бъде готов 2019/2020 г. Основният инвеститор са Австрийските обединени железници (ÖBB), на север от гарата е бизнес комплексът Bahnhoff City, на юг - жилищният комплекс.

Факти Централна гара Виена:

zoom_sssОбща площ: 109 ха
Площ BahnhofCity: 59 ха
Инвестиция: 4 млрд. евро
Подземен паркинг: 600 коли и 1000 велосипеда
Офис площи: 550 хил. кв. м
Работни места: 20 хил.
Жилища: 5 хил. апартамента за 13 хил. души
Магазини и ресторанти: 115

Комплексът във Виена е резултат на стратегията за градско развитие и е плод на сътрудничеството между архитекти, урбанисти, транспортни експерти, социолози, еколози и различни други специалисти. Аналогия в това отношение със София, за съжаление, не е възможна, тъй като такъв мащабен проект у нас не е правен, при това в сътрудничество с местни власти, държава и частни инвеститори.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1722