EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Споделено пътуване = пестене

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Споделено пътуване = пестене

mail14:10 | 14.09.2017прегледи 18475 коментарикоментари 0


zoom_sssПестенето на средства е най-силният мотив, който кара българина да пътува споделено – това смятат 87.1% от хората у нас. Но веднага след него се нареждат аргументите, че подобни практики спомагат за намаляване на общия брой на автомобилите (56.9%) и задръстванията (53.4%), както и вредните емисии и шума в града (53.1%). Това показват резултатите от  изследването „Нагласи към интелигентното и споделено придвижване“, представително за градовете с над 25 000 жители у нас. 51% от сънародниците ни поне веднъж са ползвали споделено превозно средство, а тези, които не са го правили, се аргументират основно с опасения за безопасността си (23%).    

zoom_sss

Проучването, което е първо по темата в България, бе оповестено преди старта на Европейската седмица на мобилността (16-22 септември) и е организирано в рамките на информационна кампания на Европейската комисия, която съпътства  ЕСМ. Тази година градовете на Европа са призовани да участват с дейности на тема "Чиста, споделена и интелигентна мобилност“. От България засега са регистрирани 25 града, като се очаква в последните дни преди старта на инициативата да се включат и още.

zoom_sss

Изследването на нагласите на градския човек у нас показа, че понятието интелигентна мобилност (устойчива, екосъобразна и с физическа активност), което е в основната на Европейска седмица на мобилността, се приема положително и без предубеждения, но има нужда от разясняване. На въпроса „Какво си представяте като чуете „интелигентна“ мобилност?“ хората са отговорили разнопосочно, като най-масовият отговор е „споделено пътуване“ (14.9%), комбиниран или алтернативен транспорт (11.3%) и множество друго отговори, сред които „екологичен транспорт“, „велосипед“, и дори „умна навигация“. Понятието „споделена мобилност“ е доста по-познато, но също има поле за по-доброто му и  пълно разбиране, предви, че около 30% казват, че не са наясно с термина.

Другите значими изводи от проучването сочат ключовата роля на работодателя за мотивиране на служителите да ползват устойчиви начини на придвижване (посочено от 89.8%) и желание на българите  да ползват велосипеди от системи за споделяне за своите кратки придвижвания в града (68%). Портретът на респондентите сочи, че българинът ходи много повече пеша (34.4%) и ползва по-малко автомобила си (29,1%) в свободното си време, в сравнение с работните дни, когато съответно 17.9% ходят пеша до работното място, а 41.8% ползват автомобил.     


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg