EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

С електромобил из София, 2011г.

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

С електромобил из София, 2011г.

mail12:30 | 30.11.2011прегледи 2679 коментарикоментари 0


Данаил Алеков /пълна версия на теста на страницата ни в YouTube/
На 28 ноември 2011г. беше даден старта за инсталирането на първата зарядна станция за електромобили в София. Тя ще се намира пред централния вход на Столична община на „Московска” №33. Освен нея, в столицата ще бъдат изградени още 6 зарядни станции, където собствениците на електромобили ще могат да зареждат колите си, а инициативата е на Full Charger, съвместно с ЧЕЗ и Столична община.
Какъв е пазарът на електромобили у нас?
Първият изцяло електрически автомобил, влязъл в серийно производство - Mitsubishi MiEV, се предлага в България на цена от 35 000 евро без ДДС. Автомобилът има и два „близнака” – Peugeot iOn и Citroen C-Zero, съвместна разработка на френските компании с Mitsubishi.
По софийските улици вече може да се забележат електромобили. До момента, от Peugeot iOn са закупени 3 бройки от Societte Generale Експресбанк, GLOBUL и медиа шоп Argent.
EconomyNews.bg успя да участва в тест драйв с електромобила на медийна агенция АРГЕНТ, със съдействието на Пламен Маринов, който кара колата вече няколко месеца.
Първите визуални впечатления от Peugeot iOn са за един компактен автомобил - с дължина 3.48 м. и ширина 1.475 м. Радиусът на завой между стени е 4.5 м, което го прави изключително маневрен, а в градски условия това е от голямо значение. С междуосие 2.55 м., височина 1.6 м. и обем на багажника 168 л., Peugeot iOn е сравнително просторен автомобил. Батериите се зареждат на 100% за 6 часа през домашна мрежа (220 V), а за 20-30 м. може да заредите автомобила на 80% през трифазен ток (330 V)
Технически характеристики:
Тегло на купето 1120 кг / 64 к.с мощност на двигателя / 180 Nm въртящ момент /
8500 макс. об/мин 16 kW капацитет на батерията на час / До 150 км пробег /
0-100 км/ч за 15.9 сек. / 0-400 м. за 19.9 сек. / 130 км/ч максимална скорост.
Колата има също така 6 въздушни възглавници, алуминиеви джанти 15", Електроусилвател на волана, фарове за мъгла, централно заключване на вратите, ел. стъкла – ел. огледала, автоматично управление на светлините, полу-автоматичен климатик, радио RDE (MP3, Bluetooth, USB), регулиране на седалката водач във височина, задна седалка делима 50/50 с регулиране на наклона на облегалката, фиксатори Isofix на задните места.
Цената на електроенергията, необходима за изминаването на 100 км., е около 2 лв., но по-важното е, че автомобилът не отделя абсолютно никакви вредни емисии в атмосферата (в колата дори липсват пепелник и запалка). В същото време, автомобилът е абсолютно безшумен, което крие своите рискове в градска среда за пешеходците.
Практика в развитите държави е да се дават субсидии за закупуването на еко автомобил. На този етап, в България не се отпуска никаква помощ и удоволствието да карате електрически автомобил ще ви струва 35 000 евро, които все още не е изчислено за какъв период ще се изплатят. Освен изграждането на 7 зарядни станции в София, от Столична община обещават и талон за „синя” зона на собствениците на електромобили. Истината е, че тези стимули на този етап не привличат ни най-малко средностатистическия бизнесмен в България и за тези пари е логично той ще предпочете лимузина от висок клас.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg