EUR 1.9558
USD 1.8689
CHF 2.0762
GBP 2.3633
CNY 2.5757
you tube
mobile version

Фирми: Иkea, tbi bank,Lidl

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми: Иkea, tbi bank,Lidl

mail17:40 | 11.02.2025прегледи 461 коментарикоментари 0


ИКЕА отбелязва нов напредък в прехода си към устойчиво развитие

Компанията успява да намали общия климатичен отпечатък с
5% (в абсолютна стойност) в сравнение с FY23 и с 28% спрямо базовата финансова 2016-
та година . Ключовите постижения включват повече възобновяема енергия в производството,
логистиката, магазините и по-добра енергийна ефективност. Използването на рециклирани
материали се увеличава, както и инвестициите в производството за постигане на по-добри
резултати в посока устойчиво развитие.
През изминалата година възобновяемата електроенергия за продуктите на ИКЕА нараства
от 71% на 75%. За да продължи този растеж, ИКЕА започва трета фаза на програмата и в
България, като цели да улесни достъпа на доставчиците до повече възобновяеми енергийни
източници.
Производството представлява около 7% от климатичния отпечатък на ИКЕА, а
електроенергията заема приблизително 36% от него. С този преход, ИКЕА разширява своята
програма за възобновяема електроенергия до още 14 пазара.
В сравнение с 2016 г. емисиите в производството намаляват с 9% в началото на веригата
(суровини и производствени процеси) и с 34% в края (транспорт, доставки и експлоатация на
продукти). Този напредък се дължи на повече възобновяема енергия, по-добра енергийна
ефективност и електрифициране на транспорта.
Акцентите от годишния доклад за устойчивост на ИКЕА през финансовата 2024 година
включват:
 Увеличаване на дела на възобновяемата енергия в търговията на дребно и другите
операции на ИКЕА*** до 71% през FY24 спрямо 67% през FY23, като делът на
възобновяемото електричество се повишава от 77% на 81%.
 Постигане на 100% възобновяемо електричество в още 93 фабрики или доставчици,
с което общият брой достига 491 (като съдържа 44% от нашите преки доставчици).
 Намаляване на емисиите на парникови газове (GHG емисии) в цялата продуктова
верига на ИКЕА, в абсолютни стойности, включително материали, производство,
хранителни съставки и употребата на продукти в дома.

 Понижаване на общото потребление на пяна в матраците с 20% чрез използване на
алтернативни решения за комфорт и дизайн.
 97% от дървесината в нашите продукти е или сертифицирана от Forest Stewardship
Council (FSC), или рециклирана.
 Преход към хартиени торбички, което помага за намаляване на потреблението на
пластмаса с приблизително 1 400 тона годишно.
 Въвеждане на нови изисквания IWAY за допълнително укрепване на нашия отговорен
подход към снабдяване по цялата продуктова верига, като се адресират правата на
моряците, хуманното отношение към животните и социалните и екологичните аспекти
на селското стопанство.
 ИКЕА Social Entrepreneurship си партнира с 11 социални бизнеса през FY24 и
осигурява заетост на 10 000 души за производство на занаятчийски ръчно изработени
продукти.

----------------------------------

Без чакане на каса: tbi bank ускорява ежедневното банкиране с дигитални станции за самообслужване

tbi bank представя първите на българския банков пазар
дигитални станции за самообслужване, които дават възможност на клиентите
да управляват самостоятелно своите банкови продукти и услуги. Услугата е
налична във всички офиси на банката и осигурява бързо и лесно обслужване,
без необходимост от съдействие от служител.
Чрез дигиталните станции на клиентите се предоставя достъп до основните
банкови продукти и услуги, сред които: управление на заеми, сметки, карти,
депозити, лимит за пазаруване през карта neon и др. Те могат да извършват
пълно или частично предсрочно погасяване на заем, да активират автоматично
погасяване чрез директен дебит, да отказват или анулират финансиране, както
и да изтеглят или получават по имейл документи (копие от договор,
погасителен план, извлечение по депозит).

Освен това станции за
самообслужване позволяват промяна на ПИН код за карти, генериране на нова
статична парола и заявяване на обратна връзка или оплаквания – всичко това
само с няколко докосвания на екрана и без нужда от съдействие от служител.

Допълнителни функции, като смяна на език, сигурен вход с персонален
идентификационен номер и динамична клавиатура, гарантират сигурно и
удобно потребителско изживяване.
Клиентите без neon сметка ще получават SMS за верификация вместо
известие през tbi bank app. Този подход, който прави услугата достъпна дори за
потребители извън екосистемата на neon, подчертава иновативното мислене и
стремеж към иновации на tbi. Банката е движена от идеята, че модерните
банкови решения трябва да бъдат универсално приложими и лесно достъпни
за всички.
-----------------------

Още един магазин от търговската мрежа на Lidl в София вече разполага с
автомат за обратно приемане на пластмасови бутилки и кенове – на бул. „Ботевградско шосе“

№ 525, Ритейл парк Jumbo Plazza. Така обектите на веригата в столицата, където могат да се
връщат опаковки, са 8, а в цялата страна – общо 26 в 17 града.

От старта на пилотния проект на Lidl в края на март 2023 г. събраните опаковки само в София
надхвърлят 13 млн., а общо в страната достигат близо 58 млн. – бутилки и кенове.

През май 2024 г. Лидл България въведе опцията потребителите да избират дали да дарят
сумата, която получават за върнатите опаковки, или да я приспаднат от покупката си в
магазина. Събраните средства са в подкрепа на инициативата „Капачки за бъдеще“ на
фондация „Лазар Радков“ и техните проекти за опазване на детското здраве. Въпреки че
столичани не са най-активни при връщането, те са най-склонни да даряват – средно 23,3% от
всички върнати опаковки. Така събраните дарения за каузите само в София до момента
надхвърлят 100 хил. лв.

Пластмасовите бутилки, събрани чрез автоматите на Lidl, се рециклират в България, a
материалът се влага обратно в хранителната промишленост и конкретно в бутилиращата
индустрия в страната.

Рециклираният материал (rPET) се ползва за производството на бутилки
за собствени марки на веригата, които се произвеждат от местни производители – минерални и
изворни води, бира и др. Така компанията реализира модела „от бутилка в бутилка“,
благодарение на който се пестят ресурси и се затваря жизненият цикъл на суровините.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2398