АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми: Air India, Boeing,Omnicom
Авиокомпания "Еър Индия" (Air India) официално съобщи, че е поръчала на европейския самолетостроител "Еърбъс" (Airbus) доставката на още 100 нови самолета. Това се посочва в съобщение, публикувано на сайта на европейската самолетостроителна корпорация. Поръчката на "Еър Индия" включва 10 самолета "Еърбъс А350" (Airbus A350), които са с широк корпус.
Авиокомпанията е поръчала на "Еърбъс" и доставката на 90 машини от моделите A320 и "А321нео" (A321neo), които са с тесен корпус и една пътека между редовете седалки. "Тези допълнителни 100 самолета от "Еърбъс" ще помогнат на "Еър Индия" да постигне по-голям (финансов - бел. ред.) ръст. Те ще допринесат и за мисията ни да превърнем "Еър Индия" в авиокомпания от световна класа, която свързва Индия с всяко кътче на света", посочва Натаржан Чандрасекаран, президент на индийския конгломерат "Тата груп" (Tata Group), който е собственик на "Еър Индия".
Индийската авиокомпания обяви през февруари 2023 г. друга поръчка за доставка на нови самолети. Тя съобщи, че е поръчала 470 самолета, от които 250 на "Еърбъс" и 220 на американския самолетопроизводител "Боинг" (Boeing).
---------------------
Boeing ще освободи близо 400 от своите служители в американския щат Вашингтон. Това сочат официални данни, публикувани днес и цитирани от Ройтерс. Освобождаването от работа на 396 души е част от план за съкращаването на около 17 000 работни позиции, който беше обявен от "Боинг" през октомври. На този фон самолетостроителният гигант се опитва да възстанови изцяло производството на самолетите от серията "737 Макс" (737 MAX), които са най-търсени от клиентите му, посочва Ройтерс.
Производството на самолетите "737 Макс" беше нарушено заради стачката на повече от 33 000 работници и служители на "Боинг" в САЩ, която започна в края на лятото и приключи в началото на ноември. Трудовият протест хвърли сянка върху усилията на една от най-големите промишлени корпорации в САЩ да подобри своя имидж, накърнен след две тежки катастрофи на произведени от нея самолети, посочва Ройтерс
---------------------
Американският гигант в рекламния сектор "Омником" (Omnicom) сключи сделка за придобиване на местния си конкурент "Интерпублик груп" (Interpublic Group) за 13,25 милиарда долара, с което се опитва да създаде най-голямата рекламна агенция в света, предаде Ройтерс.
Сделката, чийто сключване бе обявено днес, се очаква да задейства процедура на регулаторните органи, тъй като, ако бъде одобрена, ще слее третия по големина играч на рекламния пазар в света - "Омником", с четвъртия "Интерпублик груп". И двете компании са базирани в Ню Йорк.
Акционерите на "Омником" ще притежават 60,6 на сто от общата компания, а инвеститорите на "Интерпублик груп" – останалите 39,4 на сто. Очаква се сделката да приключи през втората половина на 2025 г. и да генерира годишни икономии от 750 милиона долара.
Очаква се след сливането "Омником" да има приходи от над 25 милиарда долара, на база данни за 2023 г. Тя ще се конкурира с британската Дабъл ю Пи Пи (WPP) и френската "Пюблисис груп" (Publicis Groupe), които генерират годишни приходи съответно от 14,85 милиарда лири (18,97 милиарда долара) и 13,10 милиарда евро (13,86 милиарда долара).
Tweet |
|