АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Хърватите не пестят за коледни подаръци
Около 80% от хърватите планират да купят коледни подаръци тази година, като близо 40% възнамеряват да похарчат приблизително 130 евро или повече, предаде хърватската агенция ХИНА, позовавайки се на резултатите от проучване, проведено от списание Ja Trgovac.
Миналата година само 7% от анкетираните са казали, че биха похарчили над 130 евро за коледни подаръци, но тази година техният дял достига 17%. Броят на хърватите, които планират да похарчат малко по-малко, до €130, също се е нараснал до 21%.
По-малко хора са определили по-малки суми за подаръци. Делът на анкетираните, които планират да похарчат до 70 евро, е намалял до 25%, а тези, които възнамеряват да похарчат не повече от 25 евро, е намалял с осем процентни пункта до 17%. Делът на хората, които изобщо не планират да купуват подаръци, също е намалял и сега е 20%.
При сравняване на разходите тази година с миналата година 54% от купувачите на подаръци заявяват, че биха похарчили същата сума като миналата година, 26% планират да похарчат по-малко, а 19% възнамеряват да похарчат повече. Това представлява значително увеличение, тъй като само 10% от анкетираните миналата година казаха, че биха похарчили повече, а 35% посочиха, че биха похарчили по-малко.
Онлайн пазаруването става все по-значимо, като 57% от анкетираните (с три процентни пункта повече от миналата година) казват, че ще купят поне част от коледните подаръци онлайн.
За мнозина коледното пазаруване е допълнителен стрес, както заявяват 18% от анкетираните, което е увеличение в сравнение с миналата година. Междувременно тези, които смятат, че пазаруването на подаръци е удоволствие, вече са 40%. Други 42% от анкетираните съобщават, че преживяването носи както стрес, така и удовлетворение.
Проучването е проведено през ноември 2024 г. от списание Ja Trgovac и агенцията за пазарни проучвания Hendal сред национално представителна извадка от хърватски граждани на възраст над 16 години. Анкетираните лица са подбрани на случаен принцип сред домакинства и членовете във всяко домакинство. Извадката е балансирана по пол, възраст и образователен статус на респондентите./БТА
Tweet |
|