EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Цени за паркиране преди и след Новата наредба

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Цени за паркиране преди и след Новата наредба

mail12:45 | 21.08.2012прегледи 2056 коментарикоментари 3


СОС да спре изпълнението от 01.09 на наредбата за синя и зелена зона, да се сформира съвместна работна група, която да прегледа основно цялата наредба и тогава, след пълен консенсус с гражданите, да се гласува отново от общинските съветници. Това основно искане обявиха протестиращите на стартиралите на 20 август 2012 г. преговори за новите правила за платено паркиране. На работна среща в Столична община проблемът беше дискутиран между представители на Столичния общински съвете (СОС), Гражданско движение „ДНЕС“ и Фейсбук-групата „Не на данък паркинг за живущите в зоните с платено паркиране“. 

Сравнителна таблица на условията за паркиране преди и след новата наредба

 

1 В цената не е включена стойността на SMS-а, която е според тарифния план на абоната.
Има и възможност за паркиране с талон, както следва: 2 лв./2 часа, 1 лв./1 час, 0.50 лв./30 мин.
2 До 2010 г., когато ВАС отмени част от наредбата на СОС, винетният стикер струваше 70 лв./год.

Колко ще струва паркирането на работещите в центъра, но живеещи в други квартали?
Теоретически, паркирането ще им струва 16 лв. на ден, но фактически работещите в центъра не могат да се ползват от услугата за платено паркиране, тъй като на всеки два часа трябва да си местят колата. Единственият вариант за тях остава да търсят платен паркинг, каквито няма достатъчно, а там цените към момента са около 10 лв./ден, но вероятно от 1 септември също ще бъдат увеличени и ще достигнат около 15 лв./ден. При 20 работни дни това означава среден разход около 300 лв./месец. Има и хипотеза, при която гражданинът си е платил 6 пъти по 2 лв. престой (като на всеки два часа си е местил колата, обикалял е улици, харчил е пари за бензин и е „крал“ от работното си време!), но след шестия час е пропуснал да изпрати SMS или е закъснял с местенето на колата. Тогава му поставят „скоба“. В този случай сметката е следната: 12 лв. престой и 30 лв. „скоба“ =42 лв. А, ако e пропуснал в рамките на два часа да си освободи колата от скобата и я репатрират на наказателен паркинг, сметката е: 12 лв. престой и 60 лв. „паяк“ =72 лв.
2) Колко ще струва паркирането на живеещите в „синя зона“?

Ако имат 1 кола, живеещите в „синя зона“ трябва да платят 150 лв. за 1 година. Ако имат 2 коли, ще платят 600 лв. за 1 година. Тези с три коли ще трябва платят 1050 лв. Важно: Срещу тези пари нямат гарантирано паркомясто!
3) Колко ще струва паркирането на живеещите в „зелена зона“?

Ако имат 1 кола, живеещите в „зелена зона“ трябва да платят 100 лв. за 1 година. Ако имат 2 коли, ще платят 400 лв. за 1 година. Тези с три коли ще трябва платят 700 лв. Важно: Срещу тези пари нямат гарантирано паркомясто!
4) Какво печели общинската фирма „Център за градска мобилност“ ЕООД?




 
Коментари
 
123 - 21-08-2012 г. 13:04:35

Абсолютно безсмислен анализ ! Не разбирам изобщо ,какво доказвате-истината е ,че трябва да се въведе платеното паркиране по местоживеене и толкоз !

европеец - 21-08-2012 г. 14:47:28

Не мога да ги разбера защо стачкуват и реват до небето. Ясно е, че колите трябва да се махнат от центъра. Паркирането в центъра трябва да стане лукс. Не може да живееш в жилище за стотици хилидя или милиони, а да не можеш да дадеш 300 лв НА ГОДИНА за правото да паркираш.

BO - 21-08-2012 г. 16:41:47

не може целият разход за возене с кола да е 1000-тата лева за стара таратайка и бензина. Човек преди да си купи кола трябва да помисли за всички разходи - данъци, застраховки, винетки, паркинг. Едва след като калкулира всичко да реши - кола или обществен трансорт

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg