АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
+ 300 хил. тона асфалт на лот 1 от АМ „Марица“
В заключителен етап са строителните дейности на 31,4-километровия участък Оризово – Димитровград от автомагистрала „Марица“. По договор изграждането на лот 1 трябва да завърши до края на октомври. До този момент положеният асфалт, състоящ се от три слоя с обща дебелина от 30 см, е над 300 хил. тона.
Всички големи съоръжения на обекта са завършени. Мостът над река Марица, което е най-голямото и най-сложно съоръжение на обекта, е изпълнен до ниво на долен пласт плътен асфалтобетон. Остава полагането на последния пласт.
На 20 км от трасето - от км 5 до км 27+700, основните асфалтови дейности са завършени – асфалтова основа и биндер. Предстои полагането на износващия пласт. По график се изграждат еластичните огради и бордюри. На 15 км от дължината на цялото директно трасе са оформени банкетите и разделителната ивица, поставени са бордюрите и т. н.
В момента се оформят откосите. Извършва се охумусяване, затревяване и озеленяване с храсти и други растения, както е предвидено в ландшафтния проект. 7 екипа работят по монтирането на ограничителните системи.
Изпълнител на лот 1 от АМ „Марица“ е „КООПЕРАТИВА МУРАТОРИ & ЧЕМЕНТИСТИ - ЧИ. ЕМ. ЧИ. ДИ РАВЕННА“. Стойността на договора е 159 755 613,60 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява ДЗЗД „Т7/СНИК“. Техният договор е за 678 600 лв. с ДДС. Авторският надзор е на „Пътпроект“ ЕООД - 112 800 лв. с ДДС.
Проектът „Изграждане на АМ „Марица“ лот 1 и лот 2” се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г.
Автомагистрала „Марица” е част от Трансевропейския транспортен коридор №IV и от трансевропейската автомагистрала „Север-Юг”. Тя ще свързва АМ „Тракия” при пътен възел „Оризово“ с Капитан Андреево на българо-турската граница. АМ „Марица” е основен маршрут на движение в посока Пловдив – ГКПП „Капитан Андреево”./АПИ
Tweet |
|