EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

+ 7 нови метростанции /карти/

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

+ 7 нови метростанции /карти/

mail09:32 | 20.01.2016прегледи 4114 коментарикоментари 0


От 20 януари започва строителството на нови 7 метростанции от първият етап на строителството на третата линия на метрото, съобщи Йорданка Фандъкова, кмет на София. След три години и половина София със сигурност ще има нови 12 километра метро, което ще свързва районите на София, Горна Баня, Овча купел, Централна градска част с „Хаджи Димитър”, обясни кметът. Общо 500 000 хиляди души ще се възползват от най-удобния и най-екологичен градски транспорт.  Йорданка Фандъкова каза, че за 2016 година общината е заложила 20 милиона лева за финансиране на метрото.

Трасето да третия лъч преминава през бул. „Владимир Вазов“ – бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ – Орлов мост – НДК – ж.к. Красно село – ж.к. Овча купел. Първият етап, за който вече има избрани изпълнители е с дължина 7,8 км и 8 метростанции. Общата му стойност е в размер на 848 млн. лв. без ДДС, от които 685 млн. лева ще бъдат осигурени от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.

Прогнозното натоварване на линията е за над 170 хил. пътници дневно, като освен това тя прави интермодални връзки с основни входни артерии в града, с националната жп мрежа в кв. Горна Баня и с първата и втората линия на метрото. Заедно с тези етапи ще се изгради депо за обслужване на влаковете и ще се доставят 20 нови метровлака, с опция за автоматично управление на движението.

Стъклени прегради на новите перони

Пероните в станциите на третата линия на метрото ще бъдат изолирани от релсовият път. Те ще имат прозрачни стъклени прегради с 1,5 метра височина и ще се отварят при пристигане на влака. Машинистът ще управлява отварянето и затварянето им. Това съобщи директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев на пресконференция в Столичната община, на която бе представен проекта за третата линия на метрото от бул. "Ботевградско шосе" до ж.к. "Овча купел".

Директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев посочи, че стъклените врати на пероните ще бъдат поставени, за да се ограничи достъпа на хора до релсите и да се предотвратят инциденти. Братоев съобщи, че мотрисите, които ще се движат по третата линия ще са марка "Сименс". За първия и втория етап от трасето ще бъдат доставени 20 влака. Те ще са алуминиеви, с тегло 24 тона, за разлика от движещите се в момента влакове, които са от стомана и тежат по 34 тона, отбеляза Братоев. По думите му те ще могат да се управляват изцяло автоматично. Машинист все пак ще управлява влака, но функциите му ще са намалени до минимум.
Що се отнася до строителството на централния участък на метролинията Братоев посочи, че то ще премине в изключително сложни геоложки условия. Трасето трябва да мине под нивото на подземните води, под реки, под двете действащи линии на метрото, което означава на места дълбочина до 28 метра, обясни Братоев. Поради това се изискват по-специални мерки за строителство и в тръжните условия са заложени строги изисквания за тунелната машина. Строителството също ще е по-дълго - общо 36 месеца, като последният етап представлява комплексните пускови изпитания, които ще се извършват през първата половина на 2019 г., допълни директорът на "Метрополитен".

„Този програмен период на ОП „Транспорт” успя да намери баланс в разпределението искаше ни се да намерим дори повече пари за метрото”, каза транспортният министър Ивайло Московски, като допълни, че вероятно в процес на развитие на оперативната програма ще могат да бъдат отпуснати още пари. „Имаме разписани и осигурени 700 милиона лева, с допълнителното съфинансиране, сумата ще бъде около 850 милиона лева. Договорът е разписан и може да се започне работа”, заяви министър Ивайло Московски. По думите му, това е най-трудният от трите етапа. „Убеден съм, че проектът ще стане навреме и в бюджетите”, подчерта Ивайло Московски.
Със стартиране на строителните дейности основните затруднения ще са за движението по бул. "Патриарх Евтимий", където ще се строят две станции. Там от сряда колите ще се движат в двете средни ленти на булеварда. Стесняване ще има и на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" в участъка между булевардите "Янко Сакъзов" и "Данаил Николаев" движението се измества в източното платно и става двупосочно. Променя се и маршрутът на тролей 7, който вече няма да спира на спирка "Кино Одеон".

zoom_sss

zoom_sss

zoom_sss

zoom_sss

zoom_sss

Карти: Столична община


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg