АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
1 милион автомобили у нас са дизелови
Дизеловият скандал с Фолксваген трябва да подтикне институциите в България да обърнат внимание и да търсят дългосрочни решения за екологичен транспорт, какъвто е електротранспорта, коментират от Българската Асоциация Електрически Превозни Средства (БАЕПС) . Дизелови автомобили в България, производство на "Фолксваген груп", които може да са оборудвани със софтуера за манипулиране на тестовете за емисиите вредни газове на автомобилите, са близо шест хиляди. Собствениците им ще бъдат уведомени от компанията-вносител за възможно решение за подобряване на отделените газове, докато вносителите в редица страни като Швейцария, Холандия, Белгия и Италия спряха продажбите на засегнатите модели.
Дизеловият скандал е върхът на айсберга и повод в България да се обърне внимание големия брой замърсяващи коли. Поне един милион от общо трите милиона леки автомобили в България са дизел, огромен процент от всички коли са на възраст над 15 години. Точно старите дизеловите автомобили, наред с битовото отопление, са причината за 90 процента от замърсяването на въздуха в България. Колите са и една от основните причини за шумовото замърсяване на големите градове и най-вече на София.
Поетапно въвеждане на електротранспорт в държавните и общинските институции, схема за споделени електромобили от 100 електромобила, изграждане на зарядни станции за електромобили на обществени места (500 стоянки със зарядни колонки в кварталите с жилищни кооперации) са само част от електромобилните идеи, които могат да направят София по-зелена и дори да я превърнат в европейска зелена столица. Тези идеи са част от предложенията на Инициативния комитет „София – европейска зелена столица“. Зад инициативата заставата 22 неправителствени организации, сред които и БАЕПС. Досегашните градове, обявени от ЕК за „европейска зелена столица“ имат ясни и конкретни електромобилни планове и работят по тях.
Tweet |
|