EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

10 - те грешки на новите предприемачи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

10 - те грешки на новите предприемачи

mail14:38 | 05.09.2010прегледи 2256 коментарикоментари 0


Розалинда Ресник, The Wall Street Journal
Когато става дума за стартиране на успешен бизнес, няма гарантирани инструкции, които да посочат успешния план. От друга страна, има точно толкова на брой грешки, които могат да бъдат направени, колкото са и самите предприемачи.
Следва списък на 10 - те най- често срещани грешки, които предприемачите правят като поставят началото на нова компания:
1. Работите сами. Трудно е да изградиш мащабен бизнес, ако си единственият ангажиран човек. Вярно е, че независимите връзки с обществеността, уеб дизайна или консултантските фирми може да изискват малко капитал за начало. Но разходите по извършване на неизбежна техническа или административна дейност,  може да отхапят голямо парче от печалбата.
Решението: Убедете се, че имате достатъчно финансова възможност, за да си осигурите и други хора. Клиентите обикновено нямат нищо против изнасянето на услуги извън компанията, стига да са убедени, че работят с висококвалифицирани специалисти и професионалист, който управлява проекта.
2. Търсите съвет от прекалено много хора. Винаги е добре да се чуе мнението на експерти, особено на опитни предприемачи, изградили успешни компании в сферата, в която искате да се утвърдите. Получаването на твърде много мнения, обаче, може да отложи вземането на решение с толкова, че вашата компания никога да не се появи.
Решението: Намерете авторитетен борд на съветниците, които да изразяват мнение на определен период от време, но ежедневната дейност си я вършете сами. 
3. Губите твърде много време за развитие на продукта, и прекалено малко за продажбите. Имайки предвид, че е трудно да се изгради печеливша компания без добър продукт, предприемачи, които отделят прекалено много време в усъвършенстване, може да изгубят клиенти и да ги насочат към конкурентни компании, които имат по- силна организация на продажбите. „Наричам това „полето на мечтите” за един предприемач. Ако си го направил, те ще го купят,” коментира Санийот Дюнънг, изпълнителен директор на Atma Global, Inc., позовавайки се на лична грешка в собствения си опит. „Ако не държите под около продажбите, много вероятно е скоро, да останете без пари и енергия, преди да сте се пласирали успешно продукта на пазара.”
4. Целите се в прекалено малък пазар. Изкушаващо е да се пробвате в нишата зад ъгъла, но вашата компания може скоро да се удари в стената, ако нараства бързо. Сетете се за всички баскетболни звезди в училищата, които мечтаят да играят в NBA. Тъй като има само 30 отбора и всеки отбор наема само няколко играча, шансът вашият син да бъде следващият Майкъл Джоран е много малък.
Решението: Насочете се към по- голям пазар и си дайте шанс да отхапете парче от пая, дори, ако компанията ви остане малък играч.
5. Навлизете в пазар, където нямате партньори за дистрибуция. Лесно е да навлезете на пазар, където вече има изградена мрежа от агенти, брокери, производители и друг тип препродавачи, които имат желание и възможност да продават продукта ви чрез съществуващите канали за дистрибуция. Мода, храна, медии и други ключови индустрии работят по този начин, останалите - не са такива късметлии. Ето защо бизнес услуги като компаниите за връзки с обществеността, йога студиа и компаниите с услуги, насочени към дома, или пируват, или гладуват.
Решението: Направете списък на потенциалните партньори, които може да потърсите, преди да започнете собствения си бизнес и се поинтересувайте дали те имат желание да ви съдействат по пътя.
6. Плащате прекалено скъпо за клиенти. Големите разходи за реклама може да привлекат много клиенти, но ако компанията няма план за възвращаемост на инвестициите, това може да се превърне в пилеене на средства. Списание или уеб сайт, което харчи по $ 500 в реклама, за да привлече клиент, които плаща по $20 на месец и отменя абонамента си в края на година, е просто хвърляне на пари напразно.
Решението: Пробвайте, оценете и пробвайте отново. След като веднъж се тествали достатъчно начина, по който да спечелите повече пари от пласирането на продукта или услугата си, тогава харчете за привличане на клиенти, вместо първо да се обърнете към голяма маркетингова компания.
7. Влагате прекалено малко капитал. Много стартиращи компании са изчислили, че имат нужда от пари за наем, за техническо оборудване и клиентите ще влязат през вратата. Това, което често се забравя е, че са необходими също така средства за заплати, телекомуникационни услуги, застраховки, както и други разходи до момента, когато компания излезе на печалба.
Решението: Изчислете началните си разходи преди да отворите вратите на бизнеса си, не след това.
8. Влагате прекалено много капитал. Вярвате или не, влагането на прекалено много пари също може да е проблем. Компаниите с огромен бюджет може често са склонни да пропиляват ресурс по наемане на прекалено много хора и инициативи за изграждане на имиджа. Когато парите свършат и инвеститорите губят интерес.
Не забравяйте, че колкото и пари да имате в началото, заделете малко и за „черни дни”.
9. Нямате бизнес план. И докато не всяка компания има нужда от формален бизнес план, стартиращите, които планират да натрупат значителен капитал за около година и да излязат на печалба, трябва да очертаят точно как и с какви средства ще стигнат до целта. Това означава мислене чрез ключови показатели и изготвяне на бизнесплан и средносрочни прогнози за близките три години на продажби, приходи и печалба.
10. Мислите прекалено много за бизнес плана си. Много предприемачи, които имат изграден перфектен бизнес план, се провалят в реализацията на задълженията си на практика. Един адвокат, за когото работих в продължение на няколко години, беше толкова придирчив около 6- степенния модел на компанията, която планираше, че нито веднъж не потърси дори една банка или инвеститор, който можа да основе тази компания. Истина е, че бизнес планът не е кристална топка, която показва бъдещето. В определен момент просто трябва да затворите очи и да скочите.
Независимо, че има много книги и статии, които са написани за предприемачеството, просто е неизбежно при стартирането на бизнес да не се допускат грешки. Просто се опитайте да не допускате толкова големи грешки, че компанията ви да не успее да се съвземе.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg