EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

10 съвета при бърз кредит

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

10 съвета при бърз кредит

mail12:30 | 20.05.2013прегледи 745 коментарикоментари 0


Преди сключването на договор за заем от небанкова финансова институция клиентите преди всичко трябва да са подробно информирани за всички детайли и условия. При неясноти или сблъскване с термини, които не познават, да не се колебаят да задават въпроси към кредитните консултанти на компанията, която им предлага кредита. Препоръчително е при евентуални затруднения при погасяването на кредита, клиентите да не прекъсват контакта с компанията, а да я информират за своето положение, за да могат да получат отсрочка за плащанията или друг вариант, при който ще могат да запазят платежната си дисциплина.
Ето и основните препоръки към клиентите, формулирани от небанкова финансова институция:

1. На първо място, да се постараят да бъдат максимално информирани. Когато кандидатстват за кредит, задължително трябва да им бъде предоставен Стандартен Европейски формуляр и Общи условия на договора, с които да се запознаят. Клиентите трябва да четат внимателно документите, които подписват. Ако не разбират някои от термините или нещо не им е станало ясно, да не се колебаят да питат. Кредитните експерти са длъжни да им обяснят всички неясноти и да отговорят на техните въпроси.

2. Да са наясно предварително с условията, при които вземат кредита, и да са преценили добре своите възможности да го изплащат. Тоест, да обърнат внимание каква е сумата на кредита, който вземат; за какъв период на изплащане; какъв ще бъде размерът на месечната вноска, какъв е годишният процент на разходите (ГПР) и годишният лихвен процент (ГЛП). Да обръщат внимание на описаните в Общите условия последствия и неустойки в случай на забава в плащането.

3. Да знаят, че дори и след подписване на договора могат да се откажат от него, като за това не дължат каквито и да е обезщетения или неустойки!
Съгласно Закона за потребителския кредит, в 14-дневен срок клиентът има правото да се откаже от сключения договор (за кредити в размер над 400 лв., които попадат в регулацията на този закон), като депозира писмена молба, и в 30-дневен срок да възстанови по сметка на кредитора получената сума. В този случай се заплаща само лихва за периода от датата на усвояване на средствата до датата на връщане на средствата, без да се дължат допълнителни такси.

4. Клиентите имат правото да погасят предсрочно заема – частично или изцяло (също съгласно Закона за потребителския кредит, за заеми над 400 лв.).

5. Да посочват пред компанията абсолютно точни координати за обратна връзка, тъй като цялата комуникация на дружеството с клиента и документацията до него се изпращат на адреса за кореспонденция, който той е посочил в договора. При промяна на адресите си да информират своевременно компанията.

6. Да се запознаят добре с възможностите, които имат в случай на затруднения по изплащането на кредита.

7. Изключително важно: при затруднения да не прекъсват контакта с компанията! Компанията няма как да знае какво е състоянието на клиентите й, ако те не я информират в случай на евентуални проблеми.
Много често хората, които имат проблеми, започват да се крият, да хитруват, да прилагат какви ли не похвати, за да избягат от своите задължения. Това е най-лошият сценарий, тъй като след определен период, те минават в графата на нелоялните платци и започват да текат наказателни лихви и да се дължат неустойки. Ако обаче те запазят диалога, компанията ще им предложи различни варианти, като отлагане на плащането на вноски, преструктуриране на дълга, рефинансиране на заема и т.н.

8. Да се информират за различните възможности за плащане на вноски и погасяване на кредита – по банков път, чрез компании за разплащане или директни плащания. Да пазят документа за извършеното плащане.

9. В случай, че имат оплаквания, да подадат жалба до компанията, която ще бъде разгледана и ще им бъде отговорено по конкретния казус.

10. Потребителите да познават своите права и да следят за спазването им. В случай, че смятат, че правата им са нарушени, да не се колебаят да сезират Комисията за защита на потребителите. Само по този начин обслужването на клиентите и условията към договорите на всички компании ще станат максимално съответстващи на добрите практики, което е от полза за развитието на целия бранш.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1699