EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

100% българско агнешко във веригите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

100% българско агнешко във веригите

mail09:05 | 13.04.2020прегледи 7470 коментарикоментари 0


За Великден 100% от агнешкото месо в магазините на Billa, Kaufland, Lidl, T MARKET и Фантастико ще е българско. Това заявиха представители на петте най-големи вериги за търговия на дребно с храни в България с общо 416 магазина в цялата страна.

Предлагането на агнешко месо, произведено в български ферми от български животновъди е важна част от ангажимента на търговските вериги да подкрепят родните производители. Водещите ритейлъри в България от години работят със стотици конкурентоспособни български компании. Благодарение на това партньорство, почти 70% от асортимента в основните хранителни категории във веригите у нас се състои от български продукти. Този дял е най-висок при месото и месните продукти – 76%, следван от хляба и хлебните изделия със 73%, млечните продукти с 64% и плодове и зеленчуци с 57%.

В този смисъл, предложените от Министерството на земеделието, храните и горите (МЗХГ) регулации на пазара са не само излишни, но биха довели и до редица негативни последици за българските потребители, българските производители и българската икономика като цяло. Сред тях са повишаване на цените, ограничаване на избора и дефицит на много стоки, достигане до пазара на храни с ниско качество, откриване на наказателни процедури срещу България от страна на Европейската комисия, както и ответни мерки от други страни спрямо българския износ. По данни на НСИ през 2019 г. България е внесла храни за 5 млрд. лв., а е изнесла за близо 7 млрд. лв., което означава, че затрудняването и спирането на вноса на храни може да удари непропорционално силно българския износ на храни.

Като работеща алтернатива на регулациите, водещите ритейлъри у нас подготвят пакет от доброволни мерки, които биха удовлетворили всички заинтересовани страни по веригата за доставки – производителите, търговците и най-вече българските потребители, без да навредят на никого. Част от тях са предоставянето на части от паркингите на магазините за фермерски пазари, започване на разговори с нови доставчици на сезонни плодове и зеленчуци по списъци предоставени от МЗХГ и Българската агенция по безопасност на храните, участие в създаването на механизъм за сдружаване на малки производители, така че да отговарят на изискванията на търговските вериги, рекламни кампании в подкрепа на българските производители и маркетингово обозначаване на български продукти, за да могат хората да правят по-лесно своя избор.

Във връзка с предлагането на 100% българско агнешко месо и алтернативните мерки на регулациите, предложени от МЗХГ, Йордан Матеев, изпълнителен директор на Сдружението за модерна търговия заяви: „Търговските вериги са важна част от решението за успешното развитие на българските производители и като национално отговорни компании ние сме готови да дадем своя принос за това. Кризата може да се разглежда и като възможност за увеличаване на дела на българските стоки в търговските обекти. В сегашната кризисна ситуация и предвид очакваната тежка икономическа рецесия ние призоваваме българските потребители да проявят солидарност, като със своя избор дадат шанс на българските производители на качествени храни да увеличат своите продажби и да станат още по-конкурентоспособни, за да излязат успешно от кризата и да започнат да покоряват и международните пазари, също с подкрепата на търговските вериги“.


Родни производители ще осигурят над 170 тона българско агнешко за Великден във всичките 101 магазина на Lidl. По традиция агнешкото месо, което веригата предлага, е 100% българско със сертификат от световния лидер в контрола на хранителни продукти SGS. Международният сертификат за качество гарантира, че месото е опаковано в защитна атмосфера, което го запазва чисто и свежо. Освен че могат да осигурят нужното високо качество, двата родни производителя могат да осигурят и необходимите обеми за всичките обекта на веригата. Тази година за Великден и Гергьовден те ще осигурят нужното количество българско агнешко от 5 кланици, добиващи агнета от регионите Търговище, Шумен, Разград, Русе, Силистра, Пловдив, Пазарджик, Сливен и Кърджали.

Изцяло български, по традиционна рецепта, са и козунаците, като българският производител е сред водещите у нас и освен козунаци, в момента компанията предлага близо 40 негови продукта в търговската си мрежа.

Другият основен артикул, задължителен за Великденската трапеза, са яйцата, 70% от тях за празника ще са от български произход. Вносни ще са само белите яйца, които родните производители не могат да осигурят в достатъчен обем, отговарящ на потребителското търсене. Веригата работи с 5 български ферми за доставка на яйца – от района на Пещера, Асеновград, Велико Търново, Добрич и Ямбол. Благодарение на своето дългосрочно партньорство, една от фермите изнася яйца за румънския пазар като част от постоянния асортимент за Румъния. 

Традиционната Великденска салата също е с български произход, като 20 са българските плодове и зеленчуци, които се предлагат в момента. Сред тях са краставици, розови домати, салати, пресен лук, спанак, моркови, пресни картофи и много други. Обичайно в този период на годината компанията работи с около 14 доставчика на български плодове и зеленчуци. През лятото те стават над 20, като за отделните продукти някои от тях работят с повече от един производител.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1814