АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
100-те автоматизирани административни услуги
Регистрите за БУЛСТАТ, актове за смърт, раждане и брак, личните данни /гражданско и административно обслужване ГРАО/, имотите и кадастъра са част от 100-те услуги, които ще бъдат напълно автоматизирани в рамките на проект „Развитие на административното обслужване по електронен път”. Той се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативната програма „Административен капацитет” и е съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Това отчете Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията /МТИТС/ на кръгла маса с бизнес организациите в сферата на информационните и комуникационни технологии. Дискусията бе организирана във връзка с изпълнението на проекта.
Проектирането на услугите е в напреднал етап, а след избора на изпълнител има готовност да стартира тяхната реализация. Усъвършенстването на избраните услуги ще намали значително времето за тяхното изпълнение. Например, Агенция по вписванията издава в момента около 260,000 удостоверения годишно, свързани със Закона за кадастъра и имотния регистър. Тези документи няма да бъдат необходими след въвеждането на електронната услуга за междуведомствена служебна проверка на съответната информация.
Други цели на проекта са промени в нормативна уредба, които да улеснят бързото и поетапно въвеждане на електронното управление, както и обучение на служители от централната и общинската администрация.
Tweet |
|