EUR 1.9558
USD 1.8729
CHF 2.0756
GBP 2.3615
CNY 2.5800
you tube
mobile version

106,5 млн. лв. износ на бг компании с Lidl

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

106,5 млн. лв. износ на бг компании с Lidl

mail10:02 | 20.02.2025прегледи 242 коментарикоментари 0


Над 106,5 млн. лв. достига оборотът, реализиран от български производители в европейската търговска мрежа на Lidl за 2024 г. Експортният оборот бележи значителен ръст от 21,7% спрямо миналата година.

През 2024 г., благодарение на партньорството си с Lidl, своя продукция са изнесли общо 39 български компании в 28 държави. 

„Българските стоки стават все по-търсени в европейската мрежа на Lidl. Горди сме и много удовлетворени от тези успехи на нашите български партньори. Заедно бележим не само ръст в експортния оборот, но и значителен ръст в обема на изнасяните стоки, което е сигурен знак, че продуктите на родните производители са с достатъчно високо качество и покриват всички европейски изисквания. Продължаваме да работим съвместно, за да осигуряваме нови възможности за развитие и растеж на българските производители“, каза Драгомир Илиев, управител „Стоково снабдяване“ в Лидл България.

Италия води по ръст на експортния оборот през 2024 г. с увеличение от над четири пъти на годишна база и поръчани значителни обеми от оризови вафли и оризов чипс, сурови барчета, млечни продукти, питки за хамбургери, сладкарски изделия и др. Във Великобритания износът на български стоки с Lidl за 2024 г. нараства над двойно (+234%) спрямо 2023 г., като сериозно увеличение на обемите има при зелените маслини с бадем, тестени изделия, питки за хамбургери и ориенталски млечни продукти като лабне. Основно заради увеличение на обемите българско слънчогледово олио, Кипър отчита ръст на експортния оборот от над 151% за миналата година. Сериозен интерес към продуктите на български производители има и в Латвия (143% ръст на оборота), Ирландия (139% ръст), Швейцария (над 107% ръст) и Австрия (над 80% ръст).

Сред най-изнасяните продукти в мрежата на Lidl за 2024 г. традиционно са хляб и печива, олио, различни млечни продукти, оризови вафли и чипсове, различни захарни изделия като шоколирани ядки, кифлички и козуначени изделия и др.  Близо 3 пъти се е увеличил и износът на плодове и зеленчуци спрямо предходната 2023 г. 

Сред компаниите, които за първи път изнасят съвместно с Lidl, e Фикосота Фууд ЕАД, която реализира своите брускети и чипсове в мрежата на смарт ритейлъра в 8 европейски държави. 

Собствените марки на Lidl са добре познати на потребителите в другите европейски държави и по тази причина са успешен инструмент, чрез който български производители, партньори на Lidl, лесно достигат до нови пазари и получават многократно по-големи възможности за реализация на своите продукти.  

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 6823