АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
1,1 млн. лв. инвестиции за условия на труд в БДЖ
1,1 млн. лв. са средствата, отделени за подобряване условията на труд в железопътния сектор през 2009 година. Това заяви изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов на пресконференция по повод Деня на железопътния работник, съобщава агенция Фокус.
Директорите на БДЖ и НКЖИ - Пенчо Попов и Милчо Ламбрев, приеха препоръките, изготвени от европейските социални партньори от железопътния транспорт – Общност на европейските железници и Европейска федерация на транспортните работници. Препоръките включват пакет от мерки за подобряване на конкурентоспособността на работниците от железопътния сектор, за по-добро представителство и интеграция на жените в железопътния сектор, както и за преодоляване на чувството за несигурност в обществения транспорт.
„В България нищо не е направено в това отношение. Наскоро внесохме допълнение в отрасловия колективен трудов договор – защита от дискриминация и насилие на работното място”, посочи Екатерина Йорданова председател на Съюза на транспортните работници.
По думите на Кирил Ерменков – председател на Научно-техническия съюз по транспорт и бивш транспортен министър, през последните две-три години има известно стабилизиране на българския железопътен транспорт.
Преди две години БДЖ са завършили годината с минимална печалба, което макар и условно, било сигнал, че те могат да бъдат печеливша организация, коментира пред агенция Фокус Ерменков.
„Мисля, че след един период от примерно пет-шест години, когато основните инфраструктурни проекти завършат, когато икономиката има един постоянен годишен ръст, не както Китай естествено, но като други европейски страни – от 3,4,6 процента, когато наистина се реализират мероприятията за обновяване и на подвижния състав и системите за управление и безопасност, железниците могат да бъдат печеливша дейност”, каза Ерменков. Той подчерта, че ролята на държавата не бива да се пренебрегва. „Ако държавата не участва, ако държавата само на книги, частично, участва с бюджета и финансирането на българската железопътна инфраструктура и превозвачи, няма да има такива резултати за съжаление. Държавата и ръководителите, които са в момента, трябва да защитават и трябва да бъдат, според мене, много по-агресивни, когато искат българският транспорт да бъде интегриран с европейския транспорт. Оттук нататък е важна една силна подкрепа на всички нива – държава, министерство, транспортни организации, браншови организации и също едно приоритетно направление – публично-частното партньорство – не само на приказки, а на дела”, каза Ерменков.
Tweet |
|