АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
116% ръст на продажбите на зеленчуци в Lidl
116% ръст в продажбата на зеленчуци през 2015 г. спрямо 2011 г. отчита Lidl. Една от причините е сериозното увеличение на асортимента – преди пет години стартират с 40, а днес в магазините се предлагат над 100 вида зеленчуци. 24% е ръстът при плодовете, 23% - печива и 20% - прясно месо (пилешко, свинско, телешко).
Българските продукти
За следващата година е планирана специална програма, целяща да увеличи българските стоки във веригата и същевременно да им даде експортен шанс. Средно 2,5 продукта доставя 1 български стоков доставчик. Отношенията между компанията и българските доставчици са запазени и развити с 40% от тях. Всеки девети е получил експортен шанс. Изнасят се български продукти с луксозната марка на веригата в 5 държави. В Гърция много добре се приема доспатска пъстърва, както и млечни продукти и хляб. Сред останалите държави, където се продават български продукти са Полша, Унгария, Словакия и Словения. Сътрудничеството с веригата е донесло средно 11% ръст за българските доставчици за пет години, като при някои процентът надвишава 40%.
14 минути в магазина
14 минути е средното време, прекарано от един клиент в магазин на веригата, включително преминаването през каса и независимо от стойността на покупката. Според проучване, времето за пазаруване в други магазини е двойно. Има ръст на среден бон за петте години от 40%, който е резултат от увеличеното разнообразие от стоки. Ръстът на броя клиенти за същия период е 60%, а само лоялните са се увеличили през последните 9 месеца с 12%. 8,6% е приравненият ръст в оборотите до момента, без да са отчетени данните за новооткритите магазини, като се очаква до края на годината да стигне 10%.
Нови работни места и заплати
През следващата година и половина се очаква да бъдат наети още 300 души. Средната заплата в Lidl е 60% по-висока от средната за страната, а спрямо заплатите в бранша процентът е 70%. 33% е делът на жените на ръководни позиции в Lidl България, което поставя българския филиал в Топ 5 на европейско равнище. Всеки десети служител е получил кариерно развитие и има случаи на израстване от касиер до мениджърска позиция или кадри, които в момента работят в централата на компанията. От друга страна, политиката е да се търсят кадри отвън – правят се кариерни дни с цел привличане на работа на български студенти, обучаващи се в немскоговорящите страни. Ваучери, обучения, автоматизирано повишение на заплатите са част от бонусите за персонала.
Справка: На 29 октомври 2010 г. немската верига Lidl стъпва в България с 14 свои магазина. Пет години по-късно магазините са 78 в 41 града. До края на годината предстои отварянето на още един магазин в Бургас, който ще е първият от веригата, помещаващ се в мол. За 2016 г. са планирани 3-5 нови магазина в София, Казанлък и Благоевград. Вече е направена и първа копка на втори логистичен център – в Кабиле, Община Тунджа.
Петгодишният юбилей е повод за равносметка и статистика – 5,25% пазарен дял (№2 в страната), над 1800 души персонал, близо 728 млн. лв. инвестиции в земя, сгради и оборудване, около 270 млн. лв. платени данъци, 7,3 млн. лв. инфраструктурни разходи в полза на обществото, като детски и спортни площадки, кръстовища, градинки, обобщи изпълнителният директор Милена Драгийска-Денчева.
Tweet |
|