EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

13 км реално построени от АМ „Люлин”

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

13 км реално построени от АМ „Люлин”

mail17:45 | 20.09.2010прегледи 2250 коментарикоментари 0


Двадесет дни е забавянето на строителството на тунел 3 на АМ Люлин, каза днес Божидар Йотов, председател на „Пътна инфраструктура" /АПИ/ при посещение на строежа. Фирмата изпълнител е започнала много късно строителните дейности за съоръжението. Има вероятност да бъде наложена санкция на консултанта по строителния надзор на автомагистрала „Люлин", заради тунел номер 3, при изграждането на който има забавяне, заяви Йотов. 6 млн. евро са средствата, предвидени за консултанта Сдружение „Луис Бергер - Мот Макдоналд", за строителния надзор на автомагистрала „Люлин".
Проблемно и е укрепването на откосите между 8-ми и 10-ти км.
Пътен възел „Даскалово" е уникално за България съоръжение и до края на седмицата ще бъде пусната неговата южна дъга на възела, така че да бъде отпушен трафикът, обеща Йотов. Няма да се допусне компромис с качеството на строителството за сметка на усвояването на парите по ИСПА, категоричен е той, като припомни, че до края на година трябва да бъдат усвоени 145 млн. евро, иначе се губи част от европейското финансиране. „Много се надявам, че от фирмата изпълнител ще спази своя линеен график", коментира той.
Досега от магистралата са построени реално 13 км, има проблеми с около 7 км, уточни Йотов.

Магистрала „Люлин" ще свързва Околовръстния път на София с пътен възел Даскалово при Перник. Там е и връзката с бъдещата магистрала "Струма". Дължината на автомагистрала "Люлин" ще е около 19 km. Общата стойност на проекта за изграждането на магистралата е 148,5 млн. евро, като от тях 111,4 млн. евро са безвъзмездна помощ по програма ИСПА. Високата цена на пътя се обяснява с преминаването му през пресечен терен, което изисква множество мостове и тунели, както и с покриването на определени еко- и шумоизолационни изисквания. Магистралата е част от път Е79 и Общоевропейските транспортни коридори номер IV и VIII. Проектът предвижда построяването на три тунела с обща дължина 1260 метра, 26 моста и виадукти с обща дължина 6 километра, 3 пътни възела и укрепителни стени с дължина над 2 километра и половина. Проектната скорост за движение по магистралата е 100 - 110 километра в час.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg