АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
134 лв. средно харчим за забавления
Над 50% от българските потребители са правили резервация за почивка с дебитна или кредитна карта, показва проучване на Visa. Те предпочитат картовите онлайн разплащания най-вече защото са удобни, лесни и не изискват пари в брой. Значителна част от потребителите, които избират да се разплащат онлайн (28%), биха се отказали от поръчката, ако търговецът не приема онлайн разплащания.
53% от респондентите правят резервация за почивка, 40% – плащат сметката в ресторант или друго заведение, а 39% – купуват книги и списания. Средната сума, която потребителите плащат на месец за забавление с дебитна или кредитна карта, е 134 лева.
Проучването показва още, че мъжете плащат най-вече за почивки (56%), докато жените често купуват книги и списания (42%). Дебитните и кредитните карти са най-често средство за разплащане в барове и ресторанти – използват се няколко пъти месечно от 35% от потребителите, които предпочитат този начин на забавление. Книги и списания купуват с карта веднъж месечно 24% от респондентите, които избират да четат в свободното си време, а най-често веднъж на шест месеца заплащат с карта самолетни билети (44%) и почивки (40%).
Други популярни дейности през свободното време за българския потребител са посещенията на театрални постановки, кино прожекции или концерти (48%), както и спортни занимания (17%), които се нареждат след трите фаворита: четене на книги и списания (62%), излизане на ресторант, бар или кафе (56%) и резервация на почивка (53%).
Когато закупуват онлайн стоки и услуги за свободното време, най-често потребителите предпочитат разплащания с дебитна или кредитна карта през сайта на търговеца (42%). От тях 38% живеят в страната спрямо 28%, които живеят в София. Въпреки че това е предпочитан начин на разплащане предимно за потребители на възраст между 18 и 34 години (37%), разликата спрямо потребителите между 35 и 65 години е малка, тъй като 32% от тях също пазаруват онлайн с дебитна карта. Проучването показва, че все още 30% от потребителите предпочитат разплащания в брой, а 12% плащат през ePay.
Потребителите все по-често използват електронните разплащания в своето ежедневие, като посочват за основни причини удобството, сигурността, лекотата и лесното проследяване на разходите.
Tweet |
|