АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
1.349 млн. лв. за строежа на АМ "Хемус"
В изпълнение на програмата на правителството и на държавната политика за балансирано развитие на регионите Министерският съвет взе решение за отпускане на допълнителни средства в размер на 1 349 856 000 лв. по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за 2018 г. С тези средства ще бъдат изградени 134,2 км от АМ „Хемус“ в отсечката от п.в. „Боаза“ до път I-5 Русе - Велико Търново.
Това съобщи след правителственото заседание министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. Тя подчерта, че това решение засяга цяла Северна България и е важно за развитието на региона.
Общата дължина на АМ „Хемус“ от София до Варна е около 420 км. Изградени са участъците между София и Ябланица и от Белокопитово до Варна, които са общо близо 170 км. В момента се строят още близо 26 км от автомагистралата – 9,3 км в отсечката между Ябланица и Боаза и 16,32 км от п.в. „Буховци“ до п.в. „Белокопитово“. Ресурсът за изграждането на още 134,2 км от нея се осигурява за сметка на предвидените средства от централния бюджет чрез преструктуриране на разходи и трансфери.
Петя Аврамова съобщи също, че правителството отпуска още близо 158 млн. лв. за разплащане на обекти на Агенция „Пътна инфраструктура“. Сред тях са реконструкцията на пътя Слънчев бряг - Бургас, обходният път на Ахелой, пътят Пловдив - Асеновград и всички други ремонти, извършени от строителни компании, които АПИ има задължение да разплати. С това ние ще бъдем коректни към строителния бранш и ще можем да разплатим извършените през годината ремонти, коментира тя.
По повод днешната мирна демонстрация на Камарата на строителите в България министър Аврамова заяви, че всеки може да изрази своето мнение по определен начин, спазвайки законовите процедури. Личното ми мнение е, че целта да се трупат кратковременни политически дивиденти не оправдава средствата да бъдат дискредитирани институции в България, цели браншове, трудът на хиляди хора, каза тя. Нямам нищо против да бъдат извършвани проверки, заяви Петя Аврамова. Нито министерството, нито АПИ сме се противопоставяли, но моето лично желание и на агенцията е диалогът за търсене на технически решения да не бъде политически. Разговорите трябва да се водят между експерти, а не между експерти и политици, изтъкна министърът и допълни, че трябва този процес да бъде свален на експертно ниво.
По-късно, след проведена среща в Министерския съвет с КСБ регионалният министър коментира, че Камарата е партньор на МРРБ и АПИ не само в пътния бранш, а и като изпълнител на проектите по Оперативна програма „Региони в растеж“ и Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради. От строителния бранш очакваме мобилизация и при изпълнението на проектите от ВиК операторите. За нас е важно той да има нужния капацитет, а ние, които управляваме тези обществени средства, ще бъдем безкомпромисни по отношение на качеството и сроковете за реализацията на обектите, категорична бе Петя Аврамова. Тя допълни, че браншът трябва да бъде подкрепен от всички, защото това са хора, които живеят и работят в България.
Tweet |
|