АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
14 000 жалби в КЗП
Средно около 14 000 жалби годишно постъпват в Комисията за защита на потребителите (КЗП), като тенденцията е за нарастването на техния брой с всяка изминала година. Това каза Евелина Досева, директор на дирекция "Административно обслужване, информационна политика и международно сътрудничество" в комисията. По думите на Досева 50 процента от жалбите постъпват по електронен път. Тя посочи, че в КЗП работят 178 души, но само трима служители обработват жалбите по електронен път, което налага нова организация на структурите в комисията. Досева съобщи, че от година КЗП работи по проект на Оперативна програма "Административен капацитет", чиято цел е администрацията в КЗП, която е с минимален брой служители, да заработи по-добре, по-ефективно и да постигне резултати, които удовлетворяват потребителите.
Проектът на стойност 195 859 лв. е насочен към оптимизиране на структурата и организационното развитие на КЗП, за повишаване на ефективността и ефикасността, както на централно, така и на териториално ниво, каза координаторът му Иванета Георгиева. Тя обясни, че в рамките на проекта ще бъдат идентифицирани силните и слабите страни в работата на отделните звена, както и евентуалните дублиращи се функции в КЗП и дублиращи се дейности с други институции. Георгиева обяви, че ще бъде измерена натовареността на отделните звена в структурите на КЗП. Анализът на натовареността ще бъде извършен като се има предвид интензитета на задачите, броя на населението, потребителите в съответния регион, изпълнението на множество задачи в кратък период от време, цикличност на периодите на натовареност и механизми за възлагане на текущи допълнителни задачи. Проектът е с продължителност 12 месеца, уточни Георгиева.
Tweet |
|