АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
14 млн.лв. глоба за Метро
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира „Метро Кеш eнд Кери България“ ЕООД с 14 972 320 лв. (2% от общия оборот за 2017 г.) за неразрешена сравнителна реклама, която, според антимонополната комисия, на практика представлява удар по търговската верига "Лидл". Сигналът до КЗК е подаден от "Лидл" и в него се твърди, че рекламната кампания на "Метро" с водещ слоган „Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската седмица е през цялата година. "Метро". Имаме го.“ е атака по "Лидл", чиято практика от години е да рекламира продуктите си чрез тематични седмици. КЗК приема, че това е неразрешена сравнителна реклама и по този начин се дискредитират и опетняват репутацията и доброто име, положението и дейностите на „Лидл България ЕООД енд КО“ КД и се създават предпоставки за извличане на нелоялно предимство от известността на конкурента и неговата практика да провежда „тематичните седмици“, свързани с предлагане на продукти, характерни за определени традиционни кухни. Създава се и възможност за пренасочване по недобросъвестен начин на потребителите от „Лидл България ЕООД енд КО“ КД към магазините на „Метро Кеш eнд Кери България“ ЕООД.
Tweet |
|