АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
14,7 млрд. евро инвестирани в онлайн реклама в Европа
14,7 млрд. евро са инвестирани в онлайн реклама в Европа през 2009 г. Континентът постепенно настига САЩ по обем на средствата, изразходвани за реклама в мрежата, обяви днес президентът на IAB Europe Ален Йоро по време на презентацията си на webit 2010 – най-голямото събитие за дигиталния бизнес в Централна и Източна Европа. Форумът се провежда в София от 27 до 29 октомври 2010 г.
През 2009 г. инвестициите в онлайн реклама в САЩ възлизат на 16,26 млрд. евро, докато година по-рано те са 16,83 млрд. евро. За сравнение, обемът на тези инвестиции в Европа през 2008 г. е малко над 13 млрд. евро. „В условията на криза дигиталният маркетинг продължава да бележи развитие в Европа и на националните пазари на континента, което е много положителна тенденция”, заяви Ален Йоро.
Най-много инвестиции за рекламни и маркетингови активности в интернет спрямо броя на потребителите на мрежата са направени в Чехия. Там този дял възлиза на близо 50 евро средно на потребител, докато в България са инвестирани между 3 и 4 евро на човек, ползващ интернет.
Към януари 2010 г. в Централна и Източна Европа броят на интернет потребителите възлиза на близо 117 милиона от общо около 300 милиона население, показва изследване на IAB Europe на 15 национални пазара в региона. Най-голямата част от тях са в Русия, където броят на потребителите на мрежата е около 40 млн. души. Проучването на организацията, която има 26 национални подразделения и 33 компании – членове, е направено в 15 страни – Естония, Латвия, Словения, Чехия, Полша, България, Унгария, Словакия, Хърватия, Румъния, Турция, Русия, Беларус и Украйна.
Спрямо януари 2009 г. година ползващите интернет в Централна и Източна Европа са се увеличили с близо 9 млн. души. Най-голям ръст те са отбелязали в Украйна, където броят им е нараснал с около 15 % за 1 г.
Данните бяха представени във втория ден от webit 2010 - един от водещите световни форуми за дигиталната индустрия, на който се срещат рекламодатели, рекламни, маркетингови и интерактивни агенции, печатни, електронни и онлайн медии. През 2010 събитието очаква над 6000 посетители и десетки изложители. Изложбената част е напълно безплатна за регистрираните посетители. В конферентната програма има безплатни сесии и панели и такива с платен достъп. За първи път регистрацията при подобен световен форум позволява участниците да заплащат за достъп само до избраните от тях панели от програмата.
Tweet |
|