EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

17 000 по-малко коли заради метрото

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

17 000 по-малко коли заради метрото

mail08:09 | 30.06.2021прегледи 720 коментарикоментари 0


След изграждането на последните 9 метростанции от третата линия на софийското метро автомобилният трафик ще намалее с над  17 000 автомобила дневно. Това каза заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Нели Андреева при откриването на конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции 2021“. По думите ѝ проектът е включен в Плана за възстановяване и устойчивост и има подкрепата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Очакваните допълнителни ползи от проекта са за 26 млн. превозени пътници годишно и намаляване на вредните емисии с над 7 000 т. на година.

 „Концепцията на Европейската комисия за прилагане на т.нар. Зелена сделка, налага сериозни мерки за ефективно използване на ресурсите и намаляване на замърсяването. България споделя европейската амбиция и перспектива за стимулиране на устойчивите видове транспорт и полага усилия за ускорено развитие на железопътния сектор“, посочи зам.-министър Андреева.

„През последните години бяха реализирани множество проекти в жп сектора, в резултат на което са модернизирани над 500 км жп линии, изграден е интермодален терминал до гр. Пловдив, рехабилитирани са редица гарови комплекси, а в момента е в ход доставката на нови локомотиви“, заяви Нели Андреева и допълни ,че приоритетите за новия програмен период отново са свързани с реализирането на мащабна програма от железопътни проекти.

Инвестициите в пътната безопасност, предвидени в Плана за възстановяване и устойчивост, са свързани с интегриране на нискоемисионни или нулевоемисионни превозни средства на градския транспорт, изграждане на електрически зарядни станции за превозни средства на градския транспорт и инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност, насочени към по-уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти“, коментира още Нели Андреева.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg