EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

17 нови тунела до 2023 г. + карти

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

17 нови тунела до 2023 г. + карти

mail10:02 | 28.02.2018прегледи 23485 коментарикоментари 0


EconomyNews.bg

В следващите години предстои строителството и на 17 нови тунела. През 2018 г. приключва строителството на 540-метровия тунел при обхода на Габрово. Тунелът има една тръба с две ленти за движение и трябва да свърже Габрово с бъдещия тунел под Шипка. Започва работа по проектите за тунели под Шипка и прохода Петрохан, 8 тунела по АМ "Струма", 6 - по бъдещата АМ "Русе-Велико Търново".

Тунелите са в различен етап на работа и подготовка. Ето ги по основните направления.

АМ "Струма"

Общата дължина на автомагистрала „Струма“ - от Даскалово до границата с Гърция, е 150 км. Тя е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, свързващ Видин с Кулата, и по нея преминава пътният трафик за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.

8 тунела ще се намират по трасето на автомагистрала „Струма“

zoom_sss

В участъка от “Струма” в Кресненското дефиле ще има по-къси тунели, търгът ще бъде обявен през следващите месеци. Строителството трябва да започне в началото на 2019 г.

В платното в посока Кулата - София е предвидено изграждането на 5 тунела. Това са “Симитли” (211 м), “Тисата” (171 м), “Ракитна” (1136 м), “Стара Кресна” (1052 м) и “Света Неделя” (1303 м).

Два по-малки тунела ще има и на обходния път на Кресна, който е част от платното в посока София - Кулата. Единят - “Кресна 1”, е с дължина около 360 м, а другият “Кресна 2” - е около 230 м. zoom_sss

Цялата индикативна стойност на участъка през Кресненското дефиле е 832,6 млн. лв. Средствата са осигурени от ЕС и републиканския бюджет чрез програмата за транспортна инфраструктура

Лот 3.1 - тунел "Железница"

  • Пътни възли: 3 бр.
  • Тунел с дължина 2,040 км
  • Мостове: 2 бр.,преди и след тунела – с обща дължина около 700 м

zoom_sss

АМ "Русе-Велико Търново"

6 тунела ще има по автомагистралата между градовете Русе и Велико Търново. zoom_sss

Предвидено е строителството на тунел под връх Шипка. zoom_ssszoom_sss

В момента се изгражда тунелът на обходния път на град Габрово, който ще бъде готов до края на годината. Патят е част от Транс-европейски транспортен коридор №ІХ Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението на транспортните потоци в посока Север – Юг.

Основните транспортни направления, които ще обслужва обектът са:

  • Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).
  • Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа)

Технически параметри:

  • Обща дължина: 23,254 км
  • Двулентов път с габарит 10,5 м
  • Проектна скорост: 70-80 км/час
  • Тунел: 1 бр. /540м./ от км 12+420 до км 12+960
  • Мостове и виадукти: 5 бр.
  • Пътни възли: 4 бр.
  • Кръстовища: 4 бр.

През 2018 г. ще стартира прединвестиционно проучване за пътя от Монтана до София, който включва и изграждане на тунел под прохода „Петрохан“.

Очаква се през 2023 г. всичките тунели да бъдат завършени.

Карти: АПИ, Google


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg