EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

1700 т. реактор премина през Бургас /видео/

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

1700 т. реактор премина през Бургас /видео/

mail15:30 | 17.09.2012прегледи 3171 коментарикоментари 0


Данаил Алеков

Белгийската компания Sarens извърши успешно и втората си уникална логистична операция в Бургас. Фирмата трябваше да транспортира два реактора за хидрокрекинг на гудрон от пристанище „Бургас” до рафинерията „Лукойл Нефтохим”. Общо 3312 тона преминаха през улиците на морския град в два последователни уикенда, а въпреки сложната операция по пренасянето на тежкия товар, бургазлии се разминаха с няколко потрошени тротоара и отрязани кабели. Белгийците са внесли гаранция от 500 хил. лв., предназначени за използване в случай, че бъде повредена инфраструктурата. Очаква се друга фирма да бъде наета, за да направи експертен оглед и да оцени щетите.
Вторият реактор пристигна на пристанище „Бургас” в събота, 15 септември. Точно в 6,00 ч. реакторът беше освободен от пристанището и в 6,05 ч. Маршрутът беше съобразен с участъците, където няма подлези, за да се избегнат допълнителни рискове. Самият реактор тежи 1381 тона, а общо с техниката теглото достига 1656 тона. Дължината му е 56,9 м., височината 8,40 м., а ширината – 6,49 м. Извънгабаритният товар може да се придвижва по улиците с максимална допустима скорост от 5 км/ч, но преобладаващата скорост на платформата беше 1 км/ч. Тя е с 30 оси, като всяка ос има по 8 колела – общо 240 колела. Осите могат да се упрявляват с точност до милиметри, всяко колело се завърта в указаната посока при завой и товарът се разпорежда равномерно. По този начин е невъзможно да се получи наклон в една или друга посока.
Екипът на компанията постоянно следеше за придвижването на товара и за запазване на инфраструктурата в града. Служителите поставяха дебели листове легирана стомана, които по нищо не се различаваха от лист хартия, докато платформата с товара преминаваше върху тях.
На нея са монтирани управляеми до милиметри оси, така че товарът да е разпределен правилно и при завои да не се позволява наклон в една или друга посока. Интересно е да се отбележи, че управлението става от служител на компанията, който се движи непосредствено след реактора и е в постоянна връзка с останалата част от екипа чрез радиостанция.
Поставянето на двата тежки реактора в бургаската рафинерия е третата и най-голяма част от мащабния проект за хидрокрекинг на гудрон. В края на месец май вече бяха превозени части за новата каталитична инсталация, която ще преработва тежки остатъци. Това ще бъде и най-голямата подобна инсталация за хидрокрекинг в Източна Европа, а в света има само още 6 такива – в Кувейт, САЩ, Мексико, Канада, Япония и Полша. Общата инвестиция на бургаската рафинерия надхвърля $1,48 млрд. Изграждането на уникалната инсталация е дело на италианската компания Technip, а с пускането на новото съоръжение ще бъдат изведени от експлоатация остарелите инсталации като „Термичен крекинг” и „Газова сяра-2”.
Мащабният проект ще позволи да се увеличи до над 90% дълбочинната преработка на нефт, която в момента е около 75%, и ще намали вредните емисии в атмосферата.
Екип на National Geographic пристигна специално в Бургас, за да заснеме транспортирането и поставянето на съоръжението в рафинерията. Екип на EconomyNews.bg също беше там, за да ви предостави уникални снимки и видео от мащабната логистичната операция.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg