EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

18% в обем ръст на пазара на безалкохолна бира

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

18% в обем ръст на пазара на безалкохолна бира

mail17:11 | 16.03.2023прегледи 1446 коментарикоментари 0


Сегментът на безалкохолните бири у нас продължава да расте и през 2022 г. с 18% ръст в обем и 23% ръст в стойност. Въпреки че цялостният дял на безалкохолните бири в България спрямо общия бирен пазар е все още малък, около 1%, през последните години се наблюдава стабилна тенденция за растеж. През 2021 г. пазарът на безалкохолните бири расте с 20% в средноценовата категория и с 28% в премиалната категория бири. За регион Централна и Източна Европа безалкохолните бири са най-бързо растящият сегмент за последните 7 години по данни на Global Data. 

Следвайки глобалните тенденции и нуждите на потребителите за продукти, които допълват техния активен и балансиран начин на живот, през 2023 г. „Каменица“ АД добавя още две изцяло безалкохолни бири към портфолиото си – Staropramen 0.0% и Stella Artois 0.0%. С това към настоящия момент компанията предлага най-разнообразното портфолио от безалкохолни марки бири на българския пазар по данни на Nielsen – Каменица в 500 мл. опаковка от кен, Staropramen в опаковки от 500 мл. кен и 330 мл. стъклена бутилка, Stella Artois в опаковки от 500 мл. кен и 330 мл. стъклена бутилка и Beck’s в опаковка от 330 мл. стъклена бутилка. 

Новите безалкохолни Staropramen и Stella Artois са създадени чрез внимателно отстраняване на алкохола чрез вакуумна екстракция, с която се запазва във възможно най-голяма степен вкусът и ароматът на традиционната алкохолна напитка. При създаването на първокласната Stella Artois пивоварите са комбинирали шестстотингодишното наследство на марката с най-добрите, изцяло натурални съставки, които допринасят за изразената хмелова горчивина и освежаващ вкус. Staropramen впечатлява със своя свеж, наситен и автентичен вкус. И двете 0.0% бири запазват отличителния вкус на премиалните си брандове и са подходящи за всички моменти, в които е необходимо да избегнем употребата на алкохол. През 2022 г. „Каменица“ АД пусна на пазара и напълно безалкохолните Каменица 0.0% и плодовия бирен микс Fresh 0.0% в два вкуса. 

„Гордеем се, че към този момент можем да предложим най-разнообразното портфолио от безалкохолни бири на българския пазар. Това са предложения на четири различни бирени марки – Каменица, Staropramen, Stella Artois и Beck’s – с които покриваме както средноценовия, така и премиалния и супер-премиалния сегмент. Вярваме, че по този начин ще предложим алтернативни решения на различните таргет потребители за моментите, в които не биха могли да употребят алкохолни напитки.“, споделя Юлиана Борисова, директор „Маркетинг“ в „Каменица“ АД.

С новите две попълнения компанията се позиционира като производител, отговарящ на актуалните потребителски търсения, насочени към отговорната консумация на алкохол. По данни на PriceWaterHouse от 2020 г. 69% от потребителите са станали по-внимателни към своето здраве вследствие пандемията от Ковид-19, а 63% обръщат повече внимание на това какво пият и ядат.

„Грижата за хората, започвайки от нашите служители и преминавайки през потребителите, клиентите и партньорите ни, е наш основен приоритет и ние успяхме във времето да затвърдим позициите си на визионер в сектора и социално отговорен производител. С безалкохолните алтернативи на нашите обичани бири затвърждаваме отново дългогодишния си ангажимент да промотираме отговорна консумация на алкохол особено що се касае и до отговорно шофиране и безопасност на пътя. Тази наша мисия вече 15 години надграждаме и с кампанията „Алкохолът е лош шофьор“ и се радваме, че вече имаме реални решения за всички шофьори, които са и бирени любители.“, коментира Радостина Хаджийска, директор „Правни и корпоративни въпроси“ в „Каменица“ АД.

Необходимостта от предлагането на безалкохолни бири показва и значителния ръст на пазара в този сегмент в последните години, като 37% от потребителите споделят, че планират да намалят употребата на алкохол, като най-голям е процентът във възрастовата група 18 – 24 (GlobalData, 2017). Множество нови проучвания показват засилване на тези тенденции, които са провокирани от големия интерес към по-здравословния начин на живот и търсенето на продукти, които са съвместими с него, сочи изследване на Business Research Company. То показва още, че размерът на глобалния пазар на безалкохолна бира нараства от 18,44 милиарда долара през 2022 г. до 20,16 милиарда долара през 2023 г. при общ годишен темп на растеж (CAGR) от 9,3%.







 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg