АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
18% ръст на US износ за Китай
Износът на американски стоки към Китай се възстановява убедително през 2020 г., отбелязвайки ръст от близо 18%, задвижван главно от отварянето на пазара на азиатската страна, тарифните изключения и бързото овладяване на епидемията, посочва Американско-китайският бизнес съвет.
Износът на американски услуги към Китай, като туризъм, образование и финанси, се е свил с 3% през 2019 г. За първи път от десетилетие насам тази категория отчита спад, което е ясен показател за това, че обтегнатите отношения между двете страни влияят на транс граничния обмен.
Търговията на САЩ с останалата част от света е намаляла с 15%, според бизнес съвета, който е търговска асоциация представляваща повече от 200 компании с бизнес в Китай.
„Комбинираният износ на стоки и услуги за Китай е спомогнал за запазването на близо 1 милион работни места в САЩ през 2019 г. Този износ означава много за американския бизнес и домакинствата, което е особено важно точно сега“, каза президентът на бизнес съвета Грег Алън. Според него най-доброто лекарство за стимулиране на търговията и създаването на работни места за САЩ и Китай е окончателното премахване на тарифите.
Говорителят на Министерството на търговията на Китай каза, че позицията на страната в това отношение е ясна, а именно, че едностранното увеличаване на тарифите не е в интерес нито на Китай, нито на САЩ, както и останалия свят.
Алън каза още, че Китай е направил „значителен напредък“ в прилагането на договорените условия от първата фаза, което донесе „осезаеми ползи“ за американския бизнес.
Tweet |
|