EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

18% спад на британската автоиндустрия

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

18% спад на британската автоиндустрия

mail08:02 | 27.11.2020прегледи 695 коментарикоментари 0


Британската автомобилна индустрия отбеляза през октомври спад от над 18%, тъй като втората вълна на коронавирусната пандемия и въведените заради нея нови ограничителни мерки продължават силно да вредят на търсенето, показват данните на Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT). Спадът е провокиран и от оставаща неизвестност около все още недоговорената търговска сделка между ЕС и Великобритания, която да влезе в сила след края на преходния Брекзит период на 31-ви декември.

През миналия месец в заводите на Обединеното кралство са били произведени едва 110 179 автомобила, което е с цели 18,2% по-малко в сравнение с октомври 2019 г., като този секторът на икономиката продължава да изпитва трудности да се възстанови от пораженията на коронаврусната криза и въведената нова национална блокада, целяща ограничаване на епидемията.

Поради негативното въздействие на коронавируса и новите строги противоепидемични мерки във Великобритания и зад граница, производството за вътрешния пазар се е свило през октомври с 13,6% спрямо миналата година, а това за външния пазар е спаднало с 19,1 на сто.

През периода от януари до октомври 2020 г. автомобилното производство на острова се срина с 33,8% или с 379 308 по-малко произведени автомобила спрямо същия период през 2019 г., достигайки едва 743 003 броя.

"Тези данни са още по-лоши новини за автомобилната индустрия, осакатена от Covid-19 и от Брекзит, а сега и от безпрецедентното предизвикателство за пълна промяна към електрифицирани автомобили за по-малко от десетилетие", заяви Майк Хоус, главен изпълнителен директор на SMMT.

Британският автомобилен сектор продължава да очаква яснота относно условията за търговия, които ще има с най-големия си износен пазар в лицето на Европейския съюз, и е изправен пред забрана за продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 година, според последните правителствени цели, обявени от Борис Джонсън по-рано през седмицата.

От асоциацията посочиха, че в случай на Брекзит без сделка, производствените загуби в сектора на автомобилостроенето могат да струват 55,4 млрд. британски лири през следващите пет години и дори при постигането на някаква компромисна сделка разходите за индустрията ще бъдат около 14,1 млрд. паунда./БНР


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg