АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
180 млн. PET бутилки се превръщат в рокли
Рокля, изработена изцяло от рециклирана пластмаса от крайбрежни отпадъци. Рокля от сертифициран евкалипт. Блуза от органичен памук. Бижута от рециклирана пластмаса. И още… Това е новата тенденция при облеклата на H&M. Компанията си е поставила за цел до 2030 г. да използва 100% рециклирани или добити по друг устойчив начин материали.
„Приключението на една рокля“ е инсталация, която бе показана на специално събитие в София, като част от новата колекция Conscious Exclusive. Събирани от крайбрежни водни корита, пластмасовите отпадъци са рециклирани и превърнати в шифон, с който е ушита ефирна рокля. Идеята е, че преработвайки отпадъци и преврщайки ги в модни облекла, се допринася за опазването на океаните чисти. С използване на техника на ситопечат и последващо дигитално изкривяване на образа, са създадени флорални мотиви с божури и мимози, а ръчно рисуваният женски образ е капитониран или извезан върху две от якетата в колекцията.
Смокингът е претворен във вталено класическо сако от естествена коприна и габардин TENCEL®. Аксесоарите включват чанта от рибарска мрежа, изцяло изработена от рециклирани крайбрежни отпадъци, както и два модела обемни обици от рециклирано стъкло и пластмаса.
Освен селекция от мъжки облекла, за първи път колекцията включва също и избрани облекла за деца - красиви разкроени рокли в смес от коприна и органичен памук за момичета, както и сако, панталон и риза от памук за момчета. В допълнение има набор от три екологично сертифицирани парфюмни масла. Ароматите са унисекс и могат да се използват поотделно или да се смесват помежду си за още по-разнообразна игра със сетивата.
Друг ключов акцент е ангажиментът за преминаване към 100% възобновяема електроенергия. През 2016 г., 96% от световната електроенергия на компанията в собствените й операции идва от възобновяеми източници.
Групата е събрала 39 000 тона ненужен текстил, като само през 2016 г. са събрани 16 000 тона текстил за рециклиране, включително и от България. До 2020 г. компанията има за цел да събира най-малко 25 000 тона текстил всяка година.
Ето още някои любопитни факти:
• В 2016 г. Н&М намали СО2 емисиите си с 47% в сравнение с 2015 г.
• До 2030 г. има за цел да се използва само рециклирани или други устойчиво добити материали във всички свои продукти. През 2016 г. този дял е бил 26%.
• През 2016 г., 43% от общото потребление на памук на компанията идва от устойчиви източници. Целта е да се използва само такъв тип памук до 2020.
• H&M използва през 2016 г. рециклиран полиестер, равняващ се на повече от 180 милиона PET бутилки.
• 100% от източниците на пух са сертифицирани по Responsible Down Standard.
• H&M е най-големият потребител в световен мащаб на памук, произхождащ от инициативата BCI (Better Cotton Initiative) и на пух с устойчив произход.
• 140 фабрики-подизпълнители се придържат към подобрените системи за управление на заплатите, което покрива близо 250 000 работници.
• Общо 290 фабрики-подизпълнители са част от програмите за диалог на работното място, които покриват близо 370 000 работници.
• Тези програми се прилагат и изпълняват в 8 производствени страни.
Tweet |
|