АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
1.95 млрд.евро е е-търговия у нас
16:05 | 13.12.2024 400 коментари 0
В днешния силно конкурентен свят на електронната търговия повишаването на приходите и
рентабилността е от съществено значение за онлайн бизнеса. Според данни от проучване на
„ПАСПОРТ 2023 на е-комерс индустрията в България“ през 2023 г. този сектор продължи да расте с
много бързи темпове у нас, достигайки над 1.95 милиарда евро, като отбеляза рекорд на интернет
продажбите и реализира ръст с 19% повече от предходната година.
електронния бизнес да увеличи средната стойност на поръчките си и да стимулира цялостния си
растеж:
Комплектоване на артикули
Комплектоването на продукти е изключително успешна стратегия за увеличаване на средната
стойност на поръчките. Чрез предлагане на съпътстващи продукти като „пакетно предложение“ на
намалена стойност общата крайна стойност на продуктите, ще насърчите клиентите си да закупят
повече артикули само с една транзакция. По този начин ще постигнете повишаване на общата
стойност на поръчката, но от друга страна ще осигурите оптимизирана цена на пакетната покупка за
клиентите, което е в полза и за двете страни. Кръстосани продажби и надграждане на продажбите
Кръстосаните продажби (cross-sell) и надграждането на продажбите са две утвърдени техники за
увеличаване на средната стойност на поръчките. Кръстосаните продажби включват предлагане на
свързани или допълващи се продукти на клиентите по време на процеса на плащане, докато
надграждането на продажбите ги насърчава да изберат премиум версии на избраните от тях
продукти. Нужно е потребителите ви да имат лесен и видим достъп до тези предложения, за да се
възползват от тях, ако желаят, а за електронните магазини това е начин значително да увеличат
стойността на направените транзакции.
Отстъпки за покупки в големи количества
Предлагането на отстъпки за покупки в големи количества е още един ефективен начин за
увеличаване на средната стойност на поръчките. Като стимулирате клиентите си да закупят повече от
един продукт, бихте могли да постигнете по-големи транзакции и да увеличите общия обем на
продажбите си. Този подход е особено подходящ за артикули с ниски странични разходи или
продукти, които трябва да бъдат продадени бързо поради по-кратък срок на годност.
Програми за лоялност
Програмите за лоялност са отличен инструмент за стимулиране на повторни покупки и увеличаване
на средната стойност на поръчките. Електронният бизнес може да насърчи по-висока покупателна
активност, като награждава клиентите с ексклузивни отстъпки, специални оферти или точки, които могат да бъдат използвани при бъдещи покупки. Програмите за лоялност са важни и за изграждане
дългосрочни и лоялни взаимоотношения с клиентите. Персонализиране на преживяването при пазаруване
Персонализацията играе ключова роля за увеличаване на средната стойност на поръчките. Чрез
анализиране на данни и систематично проследяване на потребителското поведение на клиентите,
бизнесът може да създаде персонализирани препоръки за продукти, промоции и оферти, които
съответстват на индивидуалните клиентски предпочитания. Този подход повишава ефективността на
кръстосаните и надграждащи продажби и повишава удовлетвореността на потребителите.
Използване на цялостно решение за електронна търговия
Бизнесът може да разшири пазарния си обхват без да се подлага на времеемки процедури
или неочаквани разходи, като използва платформи за цялостното решение за електронна
търговия.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg