АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
2% ръст на вътрешния туризъм
Тенденцията България да привлича по-платежоспособни туристи, чийто престой е по-дълъг от преходните години, ясно се очертава от последните данни за приходите от туризъм и реализираните нощувки в местата за настаняване с над 10 легла.
За периода януари-март 2019 г. като цяло се отчита ръст на нощувките в повечето зимни курорти спрямо същите месеци на миналата година, а постъпленията от нощувки в страната са се увеличили с 4,1 на сто. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова преди откриването на 15-ото туристическо изложение „Уикенд туризъм” в Русе.
Фактът, че туристите харчат повече у нас, е важен за туристическия сектор и показва устойчивост на дестинацията, отбеляза тя. Така, макар че за периода януари-март като брой се регистрира спад на чуждестранните туристи от около 0,3%, ефектът за сектора и за икономиката като цяло е по-добър. Отчита се, че продължителността на престоя се е увеличила основно на 7 дни в зимните курорти, при традиционна почивка през предни години 5-7 дни.
Целта ни е да насочваме повече посетители към вътрешността на страната, посочи Ангелкова, отбелязвайки, че събития като туристическата борса в Русе са много добро средство да покажем възможностите за отдих и в крилата на активните сезони и да насочваме целогодишно вниманието към България.
Инициативата „Естествено в България - 2019 година на вътрешния туризъм“ ни помага да популяризираме все повече малко познати места, информира министър Ангелкова. Тя обясни, че от старта й през февруари вече е засечен ръст от около 2% на вътрешния туризъм. През миналата година от 27 млн. нощувки, реализирани в местата за настаняване с 10 и повече легла, 9 млн. са от българи. Министърът заяви, че се надяваме тази кампания допълнително да подпомогне и усилията на бизнеса.
Прогнозите за летния туристически сезон са за лек спад от 2-3% в броя на чуждестранните туристически посещения, каза министър Ангелкова. Тези очаквания обаче са на база на ранните записвания, много е възможно резервациите в последния момент да са силни.
Месец юни ще е показателят дали ще успеем да запазим рекордните резултати от миналия сезон, уточни още тя. Основната причина за очаквания спад от някои пазари са ниските цени на преките ни конкуренти – Турция, Египет, Северна Македония, Тунис, Сърбия. Те имат възможност за пряко субсидиране на сектора и затова крайната им цена е по-ниска от нашата. Нашите конкуренти в региона, които са и добри наши партньори за далечните пазари, оферират усилено в Германия и Русия, откъдето основно може да се очаква спад, посочи министър Ангелкова. Тя добави, че регистрираме много големи ръстове за ранните записвания от Украйна – 50%, Франция – 10%, UK – 19%, Чехия и Полша с около 12%.
-
2% ръст на вътрешния туризъм
Тенденцията България да привлича по-платежоспособни туристи, чийто престой е по-дълъг от преходните години, ясно се очертава от последните данни за приходите от туризъм и реализираните нощувки в местата за настаняване с над 10 легла.
За периода януари-март 2019 г. като цяло се отчита ръст на нощувките в повечето зимни курорти спрямо същите месеци на миналата година, а постъпленията от нощувки в страната са се увеличили с 4,1 на сто. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова преди откриването на 15-ото туристическо изложение „Уикенд туризъм” в Русе.
Фактът, че туристите харчат повече у нас, е важен за туристическия сектор и показва устойчивост на дестинацията, отбеляза тя. Така, макар че за периода януари-март като брой се регистрира спад на чуждестранните туристи от около 0,3%, ефектът за сектора и за икономиката като цяло е по-добър. Отчита се, че продължителността на престоя се е увеличила основно на 7 дни в зимните курорти, при традиционна почивка през предни години 5-7 дни.
Целта ни е да насочваме повече посетители към вътрешността на страната, посочи Ангелкова, отбелязвайки, че събития като туристическата борса в Русе са много добро средство да покажем възможностите за отдих и в крилата на активните сезони и да насочваме целогодишно вниманието към България.
Инициативата „Естествено в България - 2019 година на вътрешния туризъм“ ни помага да популяризираме все повече малко познати места, информира министър Ангелкова. Тя обясни, че от старта й през февруари вече е засечен ръст от около 2% на вътрешния туризъм. През миналата година от 27 млн. нощувки, реализирани в местата за настаняване с 10 и повече легла, 9 млн. са от българи. Министърът заяви, че се надяваме тази кампания допълнително да подпомогне и усилията на бизнеса.
Прогнозите за летния туристически сезон са за лек спад от 2-3% в броя на чуждестранните туристически посещения, каза министър Ангелкова. Тези очаквания обаче са на база на ранните записвания, много е възможно резервациите в последния момент да са силни.
Месец юни ще е показателят дали ще успеем да запазим рекордните резултати от миналия сезон, уточни още тя. Основната причина за очаквания спад от някои пазари са ниските цени на преките ни конкуренти – Турция, Египет, Северна Македония, Тунис, Сърбия. Те имат възможност за пряко субсидиране на сектора и затова крайната им цена е по-ниска от нашата. Нашите конкуренти в региона, които са и добри наши партньори за далечните пазари, оферират усилено в Германия и Русия, откъдето основно може да се очаква спад, посочи министър Ангелкова. Тя добави, че регистрираме много големи ръстове за ранните записвания от Украйна – 50%, Франция – 10%, UK – 19%, Чехия и Полша с около 12%.
Tweet |
|