EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

20% от кликовете по онлайн рекламите злонамерени

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

20% от кликовете по онлайн рекламите злонамерени

mail10:05 | 18.04.2019прегледи 788 коментарикоментари 0


С развитието на онлайн рекламата се появяват все по-нови методи за изпреварване на конкуренцията в дигиталното пространство, някои от които – не особено лоялни. Сред тях напоследък е и организираното ĸлиĸaнe въpxy pay per click peĸлaмитe на ĸoнĸypeнтитe (т.нар. нaĸлиĸвaнe), което може да доведе до изразходване на техния рекламен бюджет без никакъв или с минимален ефект.

Българска дигитална агенция създаде първата българска услуга за блокиране на кликането върху рекламите от конкурентите. Тя е толкова по-ефективна, колкото повече търсене има за съответната фраза и колкото по-скъпа е цената за един клик. „За съжаление практиката за кликане на конкурентните реклами е широко разпространена както в България, така и по целия свят, като напоследък се ползват дори ботове – има автоматизирани, платени услуги, където можеш да поръчаш да се клика по рекламите на конкурента ти, за да се изразходи рекламният му бюджет. Визията на нашия екип е, че конкуренцията в дигиталния маркетинг трябва да бъде на полето на иновациите и креативността, а не на нелоялните методи. Затова и създадохме тази услуга, с която искаме да помогнем на нашите клиенти да се защитят от тази некоректна практика, която изкривява пазара. Вeчe cмe пoмoгнaли нa дeceтĸи български фирми и на няколко английски дa ограничат ĸлиĸaнето от конкуренти на техните peĸлaмитe и изтoчвaнeтo нa peĸлaмните им бюджeти. Клиентите, които изпробваха услугата, са възхитени от огромните спестявания, които тя им носи“ - посочва Едуард Димитров, основател на агенцията.

Според него, нелоялната практика да кликаш масово върху рекламите на конкурента, е най-широко разпространена в сферата на услугите, защото там е и много голямо търсенето, а също и конкуренцията и съответно цената на клик е висока. А това означава, че за всеки клик върху рекламата му, конкурентът ти плаща много. В България това се практикува най-много в нишите на ключарските услуги, ВИК и електро услугите, ремонтите („ремонт на покриви“ е една от най-силно засегнатите ниши), строителството и довършителните работи, почистването и маркетинг услугите.

„Опитът ни с фирми от Великобритания показва, че там накликването е също широко разпространено, като поради по-високата цена на клик (достигаща до над 10 паунда на клик в някои ниши) се практикува и в ниши на услуги като почистване, градинарство и др., а също и в продажбите на продукти които са популярни за онлайн покупка – от аксесоари за дома и мебели, до електронни джаджи, битова електроника, телефони, таблети и компютри“ - добавя още мениджърът.

Услугата за предотвратяване на конкурентни кликове, предлагана от дигиталната агенция, работи по следния начин: на сайта се качва специален скрипт който отчита всичко – от какво устройство е кликнато върху рекламата, от кой IP и MAC адрес, от какъв браузър и операционна система, от коя държава и град е кликналият върху рекламата потребител. Данните се отчитат от скрипта в реално време и се изпращат към база данни на сървър която ги обработва и автоматизирано извършва съответните действия по блокиране в Google Ads. За всяка отделна кампания можем „да разрешим“ до колко пъти да може да кликне един потребител върху рекламите ни. Ако сме разрешили да може да клика до два пъти, то трети път той просто не вижда рекламата – тя му се показва само два пъти. Като освен по  IP адрес, лошите кликове „се хващат“ и по утройството от което е кликнато, по MAC адреса му.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg