EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

200 хил.лв. глоба за реклама на брускети „Марети”

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

200 хил.лв. глоба за реклама на брускети „Марети”

mail14:00 | 08.04.2010прегледи 1057 коментарикоментари 0


Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение по чл. 32, ал. 2, във връзка с чл. 33, ал. 1 от ЗЗК от страна на „Итал Фууд Индъстри” АД, гр. Шумен и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 213 300 лв., представляваща процент от оборота му. Комисията постанови прекратяване на нарушението и незабавно изпълнение на решението в тази му част, съобщиха от КЗК.
Производството е образувано по самосезиране по повод излъчването на рекламните клипове на продукта брускети „Марети” в българския телевизионен ефир.
Законът въвежда заблуждаващата реклама като една от формите на нелоялна конкуренция, която е забранена поради негативния ефект, който оказва или може да окаже както върху отношенията между конкурентите, така и върху икономическото поведение на потребителите.
Комисията счита, че добросъвестното поведение е изисквало производителят ясно да посочи българския произход на продукта. След анализ на всички установени форми и елементи на рекламните клипове на брускети „Марети” КЗК приема, че цялостното впечатление, което създават рекламните послания, насочва към идеята, че се касае за вносен продукт – италиански. Рекламните клипове са базирани изцяло като сюжет и замисъл върху елементи от италианската култура, език и самобитност. Същото впечатление създават и надписите на основните съставки на различните видове брускети.
Комисията приема поведението на ответното дружество за нарушение на добросъвестната търговска практика, в резултат на което са пренебрегнати основни принципи на конкуренцията и пазара. За подобни нарушения наказанията следва да имат както санкционен характер, така и превантивна функция.
При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание периода на нарушение от над 2 години, неограничения кръг лица, до които е достигнала процесната реклама, както и икономическото състояние на ответното дружество.
Решението може да се види на http://reg.cpc.bg/Decision.aspx?DecID=300025136

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg