АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
2014: Влакове със 160 км/ч
След около година влаковете между Пловдив и границата ни с Турция ще могат да се движат с 160 км/ч. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов по време на инспекция на стартирането на строителните дейности в отсечката Димитровград – Харманли.
Вече е завършена частта между Пловдив и Димитровград, както и трасето от Свиленград до турската граница, а до лятото на 2014 г. трябва да се модернизира и връзката между тях.
Модернизирането на линията Пловдив – Димитровград бе реализирано по предприсъединителната програма ИСПА и обхваща 67 км жп линии и 12-те гари по направлението. Проектът за реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Димитровград – Харманли е на стойност 136 млн. лв. без ДДС. Изпълнител на строителните дейности е фирма „Терна“ АД, а срокът за завършването му е 14.08.2014 г.
Данаил Папазов присъства на първата копка на модернизацията на ж.п. участъка Харманли – Свилнград. Това е фаза на проект „Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив-Свиленград по коридори IV и IX, фаза 2: участък Първомай-Свиленград”.
Проект „Реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Харманли – Свиленград“ е на стойност 146 786 821,75 лева с ДДС. Изпълнител е Сдружение „Железопътна инфраструктура 2011”. Срокът за приключване на строителните дейности е 14 август 2014 г.
През следващия програмен период на ОП „Транспорт“ се акцентира главно върху този жп транспорта. Главната цел е до 2020 г. България да има изцяло модернизирани жп линии по направлението Драгоман – София – Пловдив – Свиленград, което ще осигури възможността влаковете между сръбската и турската/граници да се движат с 160 км/ч. Паралелно ще се работи и за цялостната рехабилитация на жп линията Пловдив – Бургас. Направленията Драгоман-София-Пловдив-Свиленград и Пловдив-Бургас са част от Транс-европейските транспортни коридори Х, IV и VIII.
Tweet |
|