EUR 1.9558
USD 1.8535
CHF 2.0887
GBP 2.3406
CNY 2.5586
you tube
mobile version

2015: 120 км магистрали + 44 км първокласни шосета

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

2015: 120 км магистрали + 44 км първокласни шосета

mail08:35 | 02.12.2014прегледи 2200 коментарикоментари 0


Нови 120 км магистрали, 44 км нови първокласни шосета и 300км рехабилитирани пътища от първи, втори и трети клас ще има България през 2015г. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова на четвъртия дискусионен форум на тема „Строителството през 2015 г. – перспективи и предизвикателства. Възможностите през новия програмен период 2014 – 2020“, организиран от Камарата на строителите в България .
Министърът представи възможностите за реализация на проекти в страната в областта на пътното строителство, ВиК инфраструктурата и енергийното саниране на сградите с държавно и европейско финансиране, както през 2015г. , така и през програмния период до 2020г. По думите й през 2015г. строителният бранш ще разполага с 2 млрд.лв. за инвестиции, от които 1,5 млрд. лв. е предвиденият ресурс за разплащане на проектите, които се изпълняват в момента и ще приключат през следващата година, а 460 млн.лв.са средствата за изпълнение на нови проекти, при сключване на споразумението с ЕК за новия програмен период до 2020г.
Министър Павлова посочи, че въпреки закъснението от 1 година по всички големи пътни проекти, натрупано от предишното правителство, се работи активно, те да бъдат завършени до края на 2015г. Това са АМ „Марица“, лот 4 на АМ „Струма“ както и пътен възел „Белокопитово“ на АМ „Хемус“. До края на следващата година ще бъдат завършени и обходния път на Монтана, както и Западната дъга на София. Ще бъдат завършени и всички пътища, които се рехабилитират по програма „Транзитни пътища“ V. Те са с обща дължина от 300км. За целта от бюджета ще бъдат отпуснати 100 млн.лв.
Лиляна Павлова бе категорична, че още в началото на следващата година ще започне и строителството на АМ „Хемус“. Проектът, заедно с тунела под „Шипка“, са посочени като резервни проекти за финансиране по Оперативна програма „ Транспорт и транспортна инфраструктура“ . „Ако се постигне спестяване на средства от строителството на АМ „Струма“, който е приоритетен за програмата, те ще бъдат насочени към „Хемус“ , заяви Павлова и уточни, че на този етап се търсят резерви и други източници на финансиране. Плановете са още през януари да бъдат обявени търговете за строителство на 60-километровия участъка от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч. Строителството може да започне още през лятото на 2015г. при добро изпълнение на държавния бюджет. Индикативната стойност е 520 млн.лв. Лятото се очаква да се възложи и проектирането на участъка до Велико Търново. Дължината е 23 км, а индикативната стойност – 529 млн.лв. За лотовете от Велико Търново до Белокопитово, с обща дължина 110км и индикативна стойност 790 млн.лв , при наличие на средства в бюджета, също може да се проведат търгове за проектиране още до края на 2015г .
Министърът на регионалното развитие съобщи, че предишното правителство е спряло всякакви плащания за строежа на АМ „Хемус“ в отсечката Шумен- Белокопитово. „Въпреки, че през март 2013г. бяхме оставили постановление на Министерски съвет за разплащане с изпълнителя, парите са били отклонени и сега ние ще осигурим 40 млн.лв. за разплащане“, заяви тя. По отношение на АМ „Струма“ догодина започват търговете за участъците Благоевград- Крупник и Кресна –Сандански от лот 3 с индикативна стойност от 420 млн.лв.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg