EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

2015: Пряка връзка Летище „София” – Централна жп Гара

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

2015: Пряка връзка Летище „София” – Централна жп Гара

mail06:50 | 07.04.2014прегледи 1844 коментарикоментари 0


След една година в София ще има връзка между аерогарата и Централна жп гара с метрото и затова е много важно Централна гара да бъде с европейски вид, който ще придобие ремонта. Това обеща кметът на София Йорданка Фандъкова, след започване на ремонтните дейности на Централна жп гара в края на миналата седмица.
Ремонтът ще струва около 75 млн. лв. Той предвижда пълна рехабилитация на сградата, на пешеходния подлез и на пероните, съобщи за инж. Ивайло Дженев, ръководител „Екип за управление на проекти“ в Националната компания „Железопътна инфраструктура“. Ремонтът е разделен на два етапа. В момента се прави първия етап от към източната страна на гарата, изграждат се оградите, приобектовия офис, започнали са и демонтажните работи. „Стойността на ремонта възлиза 56 млн. лв. без ДДС, националното съфинансиране е 15% от сумата. Очаква се с ДДС и непредвидените разходи целият ремонт да излезе около 75 млн. лв.“, каза Дженев. Той обясни, че подлеза пред Централна гара, известен като Ротондата е общинска собственост и не е включен в проекта за ремонт на гарата.
Фандъкова обаче ка, че общината полага огромни усилия, за да може и пространството пред гарата да придобие европейски вид. То ще бъде предоставено на граждански организации, които се занимават с култура, културни индустрии, които имат желание да стопанисват пространството и да го превърнат в привлекателно място за култура в рамките на кандидатурата на София за Европейска столица на културата.

Строителните дейности трябва да приключат до края на 2015 г. Модернизацията на Централна гара София е част от проект „Рехабилитация на гарови комплекси по TEN-T-мрежата – „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София”, „Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа”, „Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик - II-ри етап“, който се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие, чрез ОП „Транспорт” 2007-2013 г.
В момента се изгражда участъка от метрото до летището, чрез който се постига интермодалност – връзка между различните видове транспорт. Постига се обвързаност на въздушен транспорт, железопътен транспорт и метро.
Разширението на метрото до летище София предвижда връзка на Линия 1 с железниците. В момента единствено чрез прехвърляне по Линия 2 (Надежда-Лозенец) може да се стигне до Централна жп гара. След 2015 г. за тези, които искат от летището да се качат на влак, вече ще е значително по-лесно, защото в проекта за новите метростанции е заложено изграждането на нова жп гара. Тя ще се намира в Дружба 1, на бул. „Искърско шосе", където е предвидена метростанция.
Освен това чрез нея пътниците от влаковете Пловдив -София да ще могат да се прехвърлят на метрото към центъра на града или летището.
Близо до Терминал 2 ще се изгради железопътна платформа, а жп трасето ще се планира през следващите години. От метростанцията до бъдещата малка жп гара на кръстовището между булевардите „Кръстю Пастухов” и „Искърско шосе”, хората, които живеят в южните и източните столични квартали ще могат да вземат влака за Пловдив.
Проектите трябва да бъдат представени и съгласувани с железниците и да се направи и програмата за прехвърляне на движението. Така влаковете след Централната жп гара ще спират на "Подуяне", на новата спирка (за да направят връзка с метрото) и на километър след това - на гара Искър. На това място има три коловоза. Движението ще се прехвърли на единия от тях. От останалите два единият ще бъде преместен, ще се направи жп спирката, ще се постави коловозът на новото му място и движението ще бъде пуснато в нормален ритъм.

 

 


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg