EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

2016:Тунел под Шипка & обход Габрово

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

2016:Тунел под Шипка & обход Габрово

mail11:00 | 05.02.2015прегледи 1332 коментарикоментари 0


Стана ясно, че изграждането на тунел под връх Шипка може да започне през 2016 година, като трябва да бъде преодоляно забавянето на проекта, коментира вицепремиерът Томислав Дончев. Той заедно с министрите Московски и Павлова инспектираха изграждането на обходния път на град Габрово.
Министър Московски заяви още, че изграждането на тунел под Шипка (Фаза 2 от проекта) ще се финансира по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. „Вярвам, че след провеждането на тръжните процедури за другите пътни проекти ще реализираме икономия на средства, които ще насочим към изграждането на тунела“, уточни Московски. Трансевропейски транспортен коридор №9, е от изключителна важност за България и наш приоритет е да развиваме транспортната инфраструктура по това направление, част от което са обходният път и тунелът под Шипка, допълни министърът.
Фаза 1 на проект „Обход на гр. Габрово“, която се изпълнява в момента, се финансира със средства от ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. Тя е на обща стойност около 95 млн. лв. и е разделена на 4 участъка и една етапна връзка. В нея са включени изграждането на 12 км нов път, 2 нови пътни възли, 4 нови моста и 1 тунел. Работи се и по рехабилитацията на 7 км съществуващ път, 2 пътни възли, 1 мост и по реконструкцията на 3 км съществуващ път.
Заради закъснелите с повече от година процедури по проекта всеки ден от 2015-а трябва да бъде използван, за да се довърши строителството на обходния път на Габрово, като валидността на европейското финансиране е до края на годината, обясни вицепремиерът Томислав Дончев. Изграждането на втория етап от отсечката е на финала. Предстои изпълнението на сложни пътни съоръжения в строителството на довеждата инфраструктура към тунела през балкана. Проблемът е в изключително закъснелите отчуждителни процедури и най-голямото предизвикателство е да се преодолее забавянето, посочи Томислав Дончев. За пореден път той потвърди, че тунелът под Шипка е приоритет, макар да е резервен в оперативната програма "Транспорт".
И "Хемус", и останаващата част от обекта, която е тунелът, ще се строят. Единственият отворен въпрос е каква част от цялата сума по двата проекта ще бъде европейско и каква част ще бъде национално финансиране, посочи Дончев.
В следващите месеци предстои отчуждаването на терените на над 600 собственици от Габрово и Стара Загора по трасето на обходния път, в чийто последен, пети етап, е предвидено тунелното преминаване през Стара планина.

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg