АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
2016:Тунел под Шипка & обход Габрово
Стана ясно, че изграждането на тунел под връх Шипка може да започне през 2016 година, като трябва да бъде преодоляно забавянето на проекта, коментира вицепремиерът Томислав Дончев. Той заедно с министрите Московски и Павлова инспектираха изграждането на обходния път на град Габрово.
Министър Московски заяви още, че изграждането на тунел под Шипка (Фаза 2 от проекта) ще се финансира по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. „Вярвам, че след провеждането на тръжните процедури за другите пътни проекти ще реализираме икономия на средства, които ще насочим към изграждането на тунела“, уточни Московски. Трансевропейски транспортен коридор №9, е от изключителна важност за България и наш приоритет е да развиваме транспортната инфраструктура по това направление, част от което са обходният път и тунелът под Шипка, допълни министърът.
Фаза 1 на проект „Обход на гр. Габрово“, която се изпълнява в момента, се финансира със средства от ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. Тя е на обща стойност около 95 млн. лв. и е разделена на 4 участъка и една етапна връзка. В нея са включени изграждането на 12 км нов път, 2 нови пътни възли, 4 нови моста и 1 тунел. Работи се и по рехабилитацията на 7 км съществуващ път, 2 пътни възли, 1 мост и по реконструкцията на 3 км съществуващ път.
Заради закъснелите с повече от година процедури по проекта всеки ден от 2015-а трябва да бъде използван, за да се довърши строителството на обходния път на Габрово, като валидността на европейското финансиране е до края на годината, обясни вицепремиерът Томислав Дончев. Изграждането на втория етап от отсечката е на финала. Предстои изпълнението на сложни пътни съоръжения в строителството на довеждата инфраструктура към тунела през балкана. Проблемът е в изключително закъснелите отчуждителни процедури и най-голямото предизвикателство е да се преодолее забавянето, посочи Томислав Дончев. За пореден път той потвърди, че тунелът под Шипка е приоритет, макар да е резервен в оперативната програма "Транспорт".
И "Хемус", и останаващата част от обекта, която е тунелът, ще се строят. Единственият отворен въпрос е каква част от цялата сума по двата проекта ще бъде европейско и каква част ще бъде национално финансиране, посочи Дончев.
В следващите месеци предстои отчуждаването на терените на над 600 собственици от Габрово и Стара Загора по трасето на обходния път, в чийто последен, пети етап, е предвидено тунелното преминаване през Стара планина.
Tweet |
|