EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

2021:Европейска година на жп транспорт +видео

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

2021:Европейска година на жп транспорт +видео

mail07:10 | 14.01.2021прегледи 2044 коментарикоментари 0


На 15 декември Европейският парламент одобри предложение от Комисия за определяне на 2021 г. като Европейска година на железопътния транспорт.

Решението, прието от Съвета на 16 декември, е свързано с усилията на ЕС за насърчаване на екологично чисти начини на придвижване и за постигане на климатична неутралност до 2050 г., каквато е целта на Европейския зелен пакт.

Планирани са редица инициативи за популяризиране на железопътния транспорт в целия ЕС.

Устойчив и безопасен начин на придвижване

Транспортът отговаря за една четвърт от емисиите на парникови газове на ЕС. Само 0,4% от емисиите в ЕС се падат на железопътния транспорт, който е до голяма степен електрифициран. Той е и единственият вид транспорт, който е намалил значително емисиите си от 1990 г. насам.

Благодарение на малкия брой произшествия железопътният транспорт е най-безопасният вид транспорт по суша: при превоза на пътници на 1 млрд. км се регистрират само 0,1 смъртни случая с влакове, в сравнение с 0,23 смъртни случая при автобусни превози, 2,7 смъртни случая при автомобилни превози и 38 смъртни случая при движение с мотоциклети (данните са за 2011-2015 г.) През 2018 г. Парламентът одобри нови мерки за укрепване на правата на пътуващите с влак.

Железопътният транспорт свързва отдалечени региони и работи за сближаването им. Той също така подпомага устойчиви модели на туризъм. Въпреки това само 7% от пътниците и 11% от стоките се превозват с влак. Сред проблемите, които трябва да бъдат преодолени, са овехтялата инфраструктура, високите разходи за поддръжка и разчитането на стари бизнес модели.

Шосейният транспорт отговаря за 75% от транспорта на стоки по суша. Голяма част от превозите ще трябва да преминат към железопътния и речния транспорт, за да бъдат намалени емисиите в транспорта. За тази цел ще бъдат необходими съществени инвестиции в трансевропейската транспортна мрежа.

Железопътният транспорт по време на пандемията от COVID-19

Кризата с коронавируса показа, че влаковете могат да осигурят в извънредни ситуации бърз превоз на основни стоки като храни, лекарства и гориво.

Железопътният транспорт бе силно засегнат от кризата и броят на пътниците намаля значително вследствие на ограниченията за пътуване. Все пак секторът ще има важна роля за устойчивото възстановяване от пандемията.

Защо 2021 г.

2021 г. е важна за политиката на ЕС за железопътния транспорт, тъй като това е първата пълна година на прилагане на правилата от четвъртия законодателен пакет за железопътния транспорт. Пакетът цели да създаде напълно интегрирана система на железопътен транспорт в Европа, да премахне пречките от институционален, правен и технически характер и да подкрепи икономическия растеж.

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1807