EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

2022: избрахме бургера пред мусаката

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

2022: избрахме бургера пред мусаката

mail15:08 | 18.01.2023прегледи 564 коментарикоментари 0


През 2022 г. българите са се изкушавали най-силно от американската и италианската кухня, като най-често са поръчвали до дома и офиса си бургери, следвани от пици, дюнери и гироси, показва проучване на приложението Glovo, което оперира в 48 града в страната.

Според данните от изминалите 12 месеца най-честите доставки у нас са на кулинарни специалитети, но сериозен ръст бележат също тези на свежи цветя, както и на храна и аксесоари за домашните любимци.

Сред необичайните поръчки са цели поредици от книги-бестселъри и изкуствени мигли. Поради все по-засилващото се желание на потребителите да не губят излишно време в пазаруване, покупките с куриер от супермаркета са скочили с 368%, а с планирана за определен час доставка - със 185%, в сравнение с тези през 2021 г. 

Апетитът към традиционните български ястия също расте. През 2022 г. доставките им са се увеличили почти четири пъти в сравнение с предишната година, като на най-голям интерес са се радвали кюфтетата по чирпански. Веднага след тях се нареждат лещата и незаменимият в горещините таратор. От местната кухня в София най-често са избирали мусаката, а в Пловдив и Варна - пилешката супа. 

Не липсва и интерес към екзотичните вкусове - през миналата година доставките на азиатска храна са скочили с 253% в сравнение с предходната година, като потребителите са опитвали основно риба тон и сьомга. По-тежките, но неустоими специалитети от Близкия изток - фалафел, шиш таук и пилешки дюнер, също са желан избор.   

Освен вкусна храна, българите все по-често поръчват и цветя. Отчита се бум в доставките на букети - те са се увеличили с 574% през 2022 г., като предпочитана е била пролетната композиция от жълти лалета и фрезии. През миналата година, напълно очаквано, най-много покупки с куриер, в които са били включени цветя, са направени на 8 март, Международния ден на жената. 

Стопаните на домашните любимци все по-активно се стремят да им осигурят разнообразна храна и аксесоари. Желанието им е това да се случи бързо и лесно, затова доставките на всичко нужно за четириногите са отчели впечатляващ ръст от 467% през миналата година, в сравнение с 2021 г.  

Градските куриери все по-често изпълняват и необичайни поръчки. В Топ 3 през отминалите 12 месеца влизат пълната колекция на книжната поредица „Игра на тронове“, комплект игли за шиене и изкуствени мигли. През 2022 г. топ потребителят е направил 585 поръчки, а доставката на най-висока стойност - 1785 лева в напитки за парти, е била за софиянец. 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 6223