АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
2024: 50% от подвижния състав на БДЖ трябва да са нов
Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев подписа документацията за възлагане на обществени поръчки за доставка на нов подвижен железопътен състав.
Инвестицията се финансира с европейски средства по Плана за възстановяване и устойчивост и с бюджетни средства. До момента в България не са подготвяни обществени поръчки за подвижен състав от подобен мащаб.
В процедурите за закупуване са заложени 7 двуетажни мотриси, 35 едноетажни мотриси, 20 пуш-пул и 18 маневрени локомотиви. В прогнозните стойности са включени освен доставката, така и 15-годишна пълна поддръжка, която да гарантира високо качество, безаварийност и непрекъснатост на пътническата услуга, както и обучение на персонал.
Новият подвижен състав съществено ще подобри мобилността на населението чрез прехвърляне на пътуванията от индивидуален към железопътен транспорт и ще позволи да бъде предоставена модерна, сигурна и комфортна услуга за пътниците по над 50% от дестинациите в страната.
Министерството на транспорта и съобщенията ще бъде собственик на подвижния състав. Ползвател на влаковете ще бъде изпълнителят по следващия договор за извършване на обществени превозни услуги с железопътен транспорт. Начинът за предоставяне на влаковете ще се осъществи в съответствие с европейското и националното законодателство.
Документациите за поръчките са публикувани на профила на купувача на МТС в ЦАИС ЕОП - https://app.eop.bg/buyer/5592, както и на сайта на официалния вестник на ЕС - https://ted.europa.eu/TED/browse/browseByMap.do.
През 2021 година кабинетът на Борисов планира нов подвижен състав на БДЖ. За 2021 година трябваше да има 15 нови локомотива, които ще обслужват основно дългите направления. От 2022-ра до 2024-та година ща има поетапно подноваване на вагони и мотриси.
Очаква се до 2024 година над 50% от подвижния състав да бъде изцяло подновен, дружеството ще бъде в силна позиция и по този начин ще обезсмисли навлизането на алтернативни оператори на железопътен транспорт.
За следващите три години се предвиждаха инвестиции от половин милиард лева за модернизация, като почти половината от тях са част от плана за устойчви възстановяване, който България разработва заедно с ЕС.
Tweet |
|