АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
21 % от българите използват мобилни приложения



Ралица Русинова
21 % от българите използват мобилни приложения. Това показва първото по рода си проучване на Nokia в България за употребата на интернет от мобилни устройства.
Навигация и новини са сред най-популярните категории приложения, сочи изследването. А потенциалните такси и малките екрани се смятат от потребителя за пречка пред ползването на мобилен интернет.
Според Росен Петков, регионален мениджър на Nokia за Балканите, интересът към мобилни приложения в световен мащаб не е просто голям, а огромен. В момента, Ovi Store генерира повече от 1.7 милиона сваляния на ден.
И още – българският потребител инсталира средно по 8.5 приложения. След навигация и новини, информация за времето и каледнарни отметки са наредени сред най-популярните групи от мобилни приложения.
13 % от анкетираните потребители вече са сваляли платени приложения.
Най-често споменаваните причини за използването на определелен App Store са по-голямо разнообразие на приложения, пре-инсталиран достъп на мобилния телефон и липса на допълнителни регистрации.
Според проучването, препоръки от приятели (48%) и форуми (43 %) са главните източници на информация за нови приложения. Около ¼ от потребителите научават за нови приложения от блогове.
Желани приложения от компании са НОИ, където хората могат да проверят настоящия си здравно-осигурителен статус, данни свързани с осигуряването и други. Други желания за приложения включват плащане на сметки през мобилните телефони и проверка на e-mail и уведоямаване. Сред най-желаните приложения са и такива, свързани с транспорта като например информация за разписанията на автобуси, влакове, самолетни полети, резервации, изнофмрация за закъснения и цени.
Подобрени опции за зумиране и по-добра четливост на текста се считат за основен фактор, който води до увечлиаване на ползването на интернет през мобилните телефони (67 процента), следвани от оптимизация на уеб сайтовете за по-малки екрани (57 процента) и flash support за мобилни и смартфони (57%).
Проучването за ползването на мобилен интернет и приложения е проведено през април 2010 г. сред 744 участници.
Tweet |
|